Rabu, 30 Julai 2014

Kisah Misteri - Bunyi Kasut Tumit Tinggi


Dunia Seram - Satu hari, saya telah ke kawasan Potong Pasir kerana ada urusan tertentu. Jadi pada jam 9.30 malam saya beredar dan jalan keluar untuk menaiki bas pulang di kawasan perumahan estet di situ. Waktu itu masih ada Tanah Perkuburan Bidadari dan tanah perkuburan orang-orang Kristian di sana. Saya tunggu bas agak lama dalam 15 minit. Setibanya bas, saya naik dan duduk di tingkat atas kerana ianya jenis dua tingkat. Di atas kebetulan tak ada sesiapa kecuali saya. Saya tak kisah sangat dan terus duduk di tempat duduk di tengah bas tersebut.
Lat beberapa perhentian bas kemudian baru ada orang naik dan duduk di tingkat yang sama. Perjalanan terus lancar dan bila tiba di pusat pertukaran bas, saya pun terpaksa naiki bas feeder untuk pulang ke rumah. Di sini saya musykil. Saya hairan bas feeder yang selalunya tak pernah kosong tiba-tiba kosong bila bas belok ke kawasan dekat dengan rumah. Bas itu tidak kosong serta-merta, cuma pada malam tersebut penumpang mula turun empat perhentian sebelum perhentian berdekatan dengan rumah saya. Saya rasa macam menaiki "bas hantu". Waktu dah menunjukkan jam 10.20 malam.

Pada masa yang sama, saya tak terfikir yang bukan2. Bila sampai di perhentian bas berdekatan dengan rumah, saya pun macam biasa tekan loceng dan turun. Sedang saya berjalan menuju ke blok saya tinggal, saya terasa lain sedikit. Rasa macam saya berada di dalam kawasan hampagas. Bunyi di telinga macam "NNG... NNG... NNG..." Dan yang menghairankan lagi, saya tak terserempak satu manusia semasa saya jalan. Di jalan raya pun tak ada kereta atau bas yang lalu! Hairan bin ajaib betul. Bila saya sampai di kolong blok, terdengar di hadapan saya ada bunyi kasut tumit tinggi. Tok... Tok... Tok... Tok... Kuatnya macam ada alat peninggi suara pada kasut itu. Jenguk2 tak ada orang pula. Mana datangnya bunyi itu? Rasa2 dari arah depan tapi tadi tak nampak ada orang perempuan jalan pun!

Bulu roma saya dah meremang pada waktu itu. Saya pun baca ayat2 pendinding yang saya tahu. Sungguhpun saya rasa seram, saya cuba kuatkan semangat dan berlari, mengejar ke hadapan di mana bunyi itu datang. Saya pakai kasut jenis "moccasins" dan saya dapati bila saya kejar cepat, bunyi kasut tumit tinggi itu pun cepat. Bila saya jalan perlahan2 setapak, bunyinya pun seperti sedang berjalan setapak!

Sampai di tangga, saya cuba jenguk lagi di celah2 tangga tapi tak nampak bayang sesiapa. Cuba naik dengan perlahan satu tangga, bunyi tumit itu sekali. Naik perlahan empat tangga, ia berbunyi empat kali. Akhirnya saya pun naik geram dibuatnya. Saya pun naik tangga secepat mungkin. Sampai di lantai empat di mana saya tinggal, tiba2 angin tiup dengan kuat dan bunyi itu pun hilang dengan begitu saja! Keadaan saya yang sebelumnya rasa macam dalam hampagas terus macam terkeluar dari keadaan itu. Pada masa yang sama, terus terdengar bunyi kereta dan bas di jalan raya. Nampak saja pintu rumah, saya pun bergegas lari dan ketuk dengan kuat. Bila nampak ahli keluarga baru saya dapat menarik nafas panjang. Syukur yang saya tak diapa2kan oleh si DIA itu tadi...

Itu saja yang dapat saya ketengahkan... Terima kasih...

Dari KAK BV

TERIMA KASIH KAK BV!!!

AYAT-AYAT KHUSUS PEMBINASA JIN (MENGHANCURKAN TUBUH SETAN)


 

Saya akan mengutip penjelasan dari Syaikh Muhammad Abduh Maghawuri dalam kitabnya Hiwarun Sahinun Ma’a Jinnin Muslimin Wa Jinnin Masihiyyin mengenai Pengalaman Beliau dalam membinasakan jin yang membandel dengan ayat-ayat Al-Qur’an. Pada halaman 71 beliau menceritakan kisahnya:
Dalam pengembaraanku untuk mengadakan pengobatan ruqyah syar’iyyah dengan ayat-ayat Al_Qur’an ada beberapa pertanyaan yang diajukan kepada saya, yang mana pertanyaan-pertanyaan itu saya kira perlu untuk diketahui para pembaca. Inilah pertanyaan-pertanyaan tersebut:
Pertanyaan pertama : Bolehkah kita membaca ayat-ayat al-Qur’an yang dapat membinasakan jin sampai tewas? Apakah ini termasuk perbuatan zalim atau bukan?
Jawab:

Ya boleh membaca ayat-ayat itu untuk membinasakan jin. Tapi ada syaratnya. Dan itu bukan termasuk perbuatan zalim. Ibnu Taimiyyah pernah membaca ayat-ayat tersebut. Juga Imam Ibnu Abdissalam dan Ibnu Nadim. Adapun syaratnya ialah :
  1. Selama jin itu bersikeras untuk tetap tinggal di dalam tubuh seseorang dan tidak mau keluar
  2. Apabila dia menipu atau mempermainkan kita seperti masuk kembali setelah keluar
  3. Dia mau keluar  tapi dengan menyakiti orang yang sakit itu.
  4. Dia mau keluar tapi akan menyusup ke dalam tubuh orang lain lagi.
Pertanyaan kedua: Siapa yang memberi tahu anda (Syaikh Abduh Maghawuri) kalau ayat-ayat mantra dari Al_Qur’an tersebut dapat  menghancurkan jin?
Jawab:
Sungguh masalah jin adalah masalah ghaib. Dan untuk menguji ketepatan ayat-ayat pembinasa tersebut melalui percobaan atau pengalaman-pengalaman. Tetapi harus percobaan yang bersifat syar’i. Artinya percobaan atau pengalaman yang tidak menyimpang dari kaidah-kaidah agama. Ini terbukti ketika saya membaca ayat-ayat ruqyah pada orang yang kesurupan jin, saya perhatikan pertama-tama ia merintih-rintih lantas kesadarannya hilang sebelum akhirnya sadar kembali (dalam hal ini saya berkata benar. Saya bersumpah dengan nama Allah, Allah yang menjadi saksi atas apa yang saya katakana dalam buku ini). Kemudian saya katakan kepadanya, kalau tidak mau keluar saya akan baca ayat-ayat yang dapat membinasakanmu dengan kehendak Allah.
Berikut ini contoh peristiwa kejadian nyata dalam mengobati pasien ( ada beberapa contoh kejadian namun admin hanya mencontohkan satu saja) :
Ada jin yang menyurupi tubuh seorang gadis meraung-raung lantas saya Tanya namanya tidak mau menjawab. Bahkan dia menjadikan gadis itu berteriak-teriak karena ubun-ubunnya ditekan oleh jin tersebut. Kemudian saya memberinya  peringatan kalau saya akan membacakan ayat-ayat yang dapat membinasakannya kalau jin tersebut tidak mau menjawab pertanyaan saya. Karena tidak juga menjawab maka saya akhirnya membaca ayat-ayat itu. Baru kemudian jin itu berteriak-teriak menyahut:
Saya     : Siapa namamu?
Jin                    : Untuk apa kamu mau tahu namaku?
Saya     : Apa agamamu?
Jin                    : Nasrani
Saya     : Kenapa kamu masuki tubuh gadis ini?
Jin                    : Saya bebas!
Saya     : Sopanlah dalam menjawab, atau demi Allah saya bacakan ayat-ayat pembinasa
Jin                    : jangan-jangan…………..
Saya     : Kalau begitu kemapa sampai kamu memasuki tubuh gadis ini?
Jin                    : Aku mencintainya dan selamanya tidak akan keluar!
Saya     : maukah kamu keluar jika Allah menghendaki?
Jin                    : Tidak-tidak..sungguh aku tidak akan keluar
Saya     : Apa pendapatmu tentang Islam?
Jin                    : Jangan kamu coba-coba memaksaku, atau kusakiti gadis ini!
Saya     : Katanya kamu mencintainya,kok malah mau menyakiti?
Jin                    : Akan kubunuh dia jika kalau kamu terus memaksa saya keluar dari tubuhnya.
Saya     : Sungguh kamu memang jin durhaka! Akan tetapi dengan pertolongan Allah, sungguh kamu tidak akan  dapat berbuat apa-apa!
Jin                    : Dari mana kamu tahu itu, bahkan sebaliknya aku sanggup melakukan apa yang kuingini dan itu kau tahu!
Saya     : Kalau begitu, baiklah. Rupanya kamu lebih memilih menanggung akibat dari apa yang akan kulakukan terhadap dirimu.
Jin                    : Aku akan memulai lebih dahulu sebelum kamu bertindak!!!
Akhirnya karena dia bersikers tidak mau keluar, terpaksa saya bacakan ayat-ayat ruqyah  tersebut hingga dia binasa.
Penjelasan admin :
Dari pengalaman saya meruqyah, ayat-ayat pembinasa jin ini sangat afdol (Insya Allah) untuk membunuh jin dengan membakar habis tubuh jin tersebut. Jin yang terkena “api ghoib” dari ayat-ayat ini akan berteriak-teriak menangis kepanasan dan menggelepar-gelepar seperti ayam yang disembelih lalu tidak beberapa lama kemudian tubuh yang disurupinya tenang dan manusia tersebut kembali sadar sepenuhnya.
Saya katakan “api ghoib” karena dialam jin tidak akan melihat bentuk api yang membakar tubuh mereka namun mereka merasakan hawa (energi) yang sangat panas yang datang bergelombang seperti ombak dilautan (dari tiap ayat yang dibaca) yang membakar tubuh mereka. Dimensi “api ghoib” dari ayat-ayat ruqyah pembinasa yang dibacakan  lebih halus dari dimensi alam manusia dan jin hingga kalangan jin tidak bisa melihat wujud api yang membakar mereka.
Saya sering bertanya puluhan kali pada jin (setiap penanganan kasus gangguan jin) ketika mereka menangis minta ampun karena kepanasan,”apa kalian melihat api yang membakar tubuh kalian?” Tiap jin yang saya tanya selalu dan selalu jin tersebut menjawab tidak melihatnya namun merasakan hawa yang sangat panas membakar tubuh mereka.
Ayat-ayat pembinasa jin adalah :
  1. Surat Al-Fatihah
  2. Ayat Kursi
  3. Al_baqarah 137
  4. Ali Imran 181
  5. An-Nisa 14
  6. Al-An’am 93
  7. Al-A’raf 117-120
  8. Al-Anfal 12-14
  9. Al-Anfal 17
  10. Al-Anfal 50
  11. At-taubah 26,35
  12. Yunus 88
  13. Hud 56,67,82-83
  14. An nahl 1
  15. Al-Israa’ 18,81
  16. Thaha 97
  17. Al Anbiya 11-15
  18. Saba 48-54
  19. Adz-Dzariyah 10-14
  20. Al-Qamar 19-21
  21. Al-Haaqqah 1-8
  22. An-Nazi’at 1-7,35
  23. Al-Buruj 10
  24. Al-‘Alaq 15-18
Pergunakanlah ayat-ayat pembinasa jin ini sebijaksana mungkin, dan ayat-ayat ini tidak digunakan untuk setiap kasus kesurupan jin , bacalah ayat-ayat diatas secara berurutan dan tiap ayat bisa diulang-ulang.
Ayat ini juga bisa dibacakan pada air caranya ialah dengan memasukkan sebagian tangan kita dalam air lalu setiap selesai satu surat kita hembuskan hawa dari mulut yang membaca ayat tersebut kedalam air (sebagian ludah kita masuk dalam air) lalu bisa disimburkan ketubuh pasien atau diminumkan, reaksi yang akan didapat sangat dahsyat sebab akan membuat jin tersebut sangat tersiksa hingga menggelepar-gelepar seperti disembelih, akan lebih sempurna jika dimasukkan dalam air itu 7 lembar daun bidara yang sudah dihaluskan dicampur dengan garam smile" class="wp-smiley" />


Sumber

Cerita Hantu - Wanita Berpayung Hitam



Dunia Seram - Dulu, waktu saya masih kecil, ibuku sering bilang kalau mahluk halus tidak hanya keluar atau menampakan diri pada malam hari saja, bisa juga keluar siang hari. Aku tidak percaya karena mungkin hanya alasan ibuku agar aku tidak main disiang hari. Tapi sekarang saat aku jauh dari Ibuku aku mengalami perisiwa aneh.......

Saya adalah anak kost yang berdiam di Sukajadi, dan kuliah di UNPAD Jatinangor. Peristiwa yang kualami ini berawal dari perjalanan pulang dari kampus menuju tempatkost ku !

Siang itu tepatnya Hari Jum'at, pulang kuliah saya berniat pulang ke rumah. Saya menunggu angkot Cicaheum Ciroyom tepat di depan kampus UNPAD Dipatiukur. Karena hari Jum'at angkot yang beroperasi sangatlah sedikit, dengan rasa kesal aku tetap menunggu angkot, meskipun terik matahari sangat menyengat siang itu . Sekitar 20 menit aku menunggu, akhirnya datang juga sebuah angkot yang berpenumpang 3 orang tanpa kernet. Karena kosong, aku mendapatkan tempat duduk tepat dibelakang pak supir, sehingga pandanganku langsung menghadap pintu masuk angkot.

Karena kosong, angkot yang kutumpangi berjalan perlahan. Dalam perjalanan sebelum lampu merah Dago, saya melihat seorang perempuan berdiri di sisi jalan, mencoba mencegat angkot yang kutumpangi. Karena angkot berjalan lambat aku sempat memperhatikan perempuan itu. Perempuan itu mengenakan rok terusan berwarna hitam dengan bunga-bunga warna kuning, rambut ikal terurai melewati bahu, dengan membawa payung hitam. Aku menjadi tertawa sendiri melihat wanita itu, karena siang jari bolong seperti ini memakai pakaian yang di dominasi warna hitam.

Tapi anehnya....angkot yang kutumpangi ternyata tidak berhenti tepat di mana perempuan itu berdiri. Sang supir malah memberhentikan mobilnya tiga meter setelah perempuan itu....tepat di depan tiga orang laki-laki yang juga menyetop angkotku. Tapi anehnya...meskipun beberapa meter dari angkot, perempuan itu sama sekali tidak mau mendekati angkotku. Aku hanya berguman " Sombong sekali perempuan itu, nggak mau capek dikit."

Akhirnya angkotpun pergi meninggalkan perempuan itu. Setelah melewati Simpang Dago, dekat jalan Sumur Bandung angkot berhenti lagi karena ada penumpang seorang ibu dan anak kecil. Dan tak jauh dari tempat ibu itu berdiri..... ternyata berdiri seorang perempuan! Dan " Ya' ampun.......perempuan itu kan...perempuan yang tadi!! aku bisa memastikan bahwa perempuan itu adalah perempuan yang kulihat sebelum lampu merah Dago......Baju, Rambut dan Payung yang dia bawa sama persis!"

Aku mencoba untuk meyakinkan pandanganku dengan membuka mata dengan lebar " Masa sih, perempuan yang tadi? Aku hanya berpikir, ini hanya kebetulan saja. Tapi bagaimana bisa, sama muka, sama pakaian yang dia pakai?" Dalam angkot timbul pertanyaan-pertanyaan aneh yang menyelinap dalam diriku. Akhirnya aku menyimpulkan mungkin hanya halusinasi saja, karena udara panas dan aku sendiri sudah lelah. Akhirnya angkot yang kutumpangi kembali meneruskan perjalanan. Dan seperti pertama kulihat, perempuan itu hanya berdiri saja tidak bergeming sedikitpun...ataupun berusaha untuk menaiki angkot yang kutumpangi.

Tepat di dipertigaan Jalan Siliwangi, di belokan ke ITB tidak jauh dari tempat angkot Cicaheum-Ledeng nge-tem, teriakan Kiriii..!!!!! dari salah satu penumpang .....membuat pikiranku seketika buyar......pada saat itu juga aku memberikan jalan kepada penumpang yang akan turun. Seperti biasanya aku selalu melihat ke arah luar angkot. Tapi....!!!!!! 'ya ampun!!!! disisi jalan dekat pagar kawat berduri, tepat di depan pintu menghadap langsung ke arahku, berdiri seorang perempuan !!!! dan.....perempuan itu ..perempuan itu adalah perempuan yang kulihat tadi!!! baju, rambut dan payung sama persis!!!

Karena berhadap-hadapan kurang lebih 4 meter, aku melihat jelas wajah perempuan itu dengan jelas. Perempuan muda itu bermata sipit, hidungnya bulat...tidak mancung mukanya pucat pasi!!! dan diaaaaa...........tersenyum menatap kearahku!!! Untuk beberapa detik aku tak bergerak dan bulu kuduku merinding disertai keringat dingin yang mulai mengucur. Beberapa detik setelah itu terasa olehku tangan yang menepuk-nepuk bahuku....rupanya ibu yang duduk disebelahku . Ibu itupun bertanya " kenapa Neng ? Kelihatanya nggak enak badan ya ? " Aku terdiam sesaat ...." ehhh, nggak Bu, perempuan itu ? " jawabku sambil menunjuk kearah Perempuan itu. Tapi, lho, wanita itu kemana, wanita itu menghilang. (primbon)

Kisah Seram - Apartment Berhantu di Kedah



Dunia Seram - Saya Pauline dari Sarawak. Saya ada satu kisah yang diceritakan oleh rakan saya semasa dia sedang menjalani latihan di Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM). Semasa kejadian itu, rakan saya sedang menjalani latihan di Kedah, saya tak ingat nama kawasan itu. Yang saya ingat yang diberitahu oleh rakan saya, di Kedah.
Kawan saya dan rakan sekerjanya ditempatkan di sebuah apartment di tingkat 3. Kawasan apartment itu sunyi dan bloknya berdepan dengan sebuah blok di mana tingkat atasnya kosong. Entah kenapa ia diwajibkan kosong, hanya di tingkat bawah sahaja ada rekrut2 yang ditempatkan di situ.

Pada satu malam, rakan saya membeli telefon bimbit baru, dan seperti orang yang jakun, mencuba telefon bimbit barunya, petik gambar sana sini. Pada masa yang sama rakan saya berada di beranda apartment memetik gambar blok depan yang kosong. Tiba-tiba masa rakan saya sedang asyik memetik gambar, telefon bimbitnya jatuh (dari tingkat 3), apa lagi kawan saya segera turun ke bawah untuk mengambilnya. Selepas itu, dia memeriksa telefon bimbitnya dan mengambil kad memori yang ada dalam telefon bimbitnya dan memasukkan ke dalam komputer riba untuk lihat semula gambar yang dia petik tadi. Nak tahu gambar apa dia nampak???

Dia nampak CIK KAK CANTIK!!! Dengan rambut dan kukunya yang panjang, rambut menutupi muka. Rakan saya apa lagi, rasa seram lah, terus dia matikan komputer ribanya. Pada mulanya dia tidak menghapuskan gambar itu kerana ingin simpan sebagai kenangan tapi kini buah hatinya sendiri yang hapuskan kerana terlalu gerun melihatnya dan tak mahu terbayang-bayang.

Ingatkan pada malam gambar dipetik tiada ganggua. Sewaktu rakan saya dan rakan sekerjanya hendak tidur, tiba-tiba rakannya terdengar ada hilaian seorang wanita. Jauh bunyi ketawa itu. Rakannya menegur, "Eh kau ada tak dengar perempuan ketawa??? Jauh kan???" Rakan saya pun jawab, "Ada... Ada... Biarlah..."  Sewaktu mereka tidur malam itu, rakan saya rasa dirinya dihempap. Ketika itu rakan saya tidur-tidur ayam. Nak kata tidur lena tak juga.

Keesokan paginya, rakan saya bangun. dan melihat rakan-rakannya yang lain tidur dalam keadaan berbogel. Semasa tidur mereka memakai seluar jenis boxer. Mereka tak sedar langsung semasa dibogelkan. Yang kelakarnya, seluar-seluar boxer mereka dilipat kemas dan tersusun rapi di atas meja.

Selepas mendengar khabar-khabar dari rakan-rakan lain, rupanya apartment itu memang ada cerita yang tersendiri. Kata rakan saya, kerana tugas, mereka cekalkan hati, sampai dah lali dengan gangguan-gangguan itu...

Sekian terima kasih...

TERIMA KASIH PAULINE!!!

Zombie

Zombie sebenarnya berasal dan muncul dari pulau Haiti di Karibia. Mereka adalah orang2 yang hampir mati, lalu dihidupkan kembali dari tubuh yang hampir mati tsb oleh para pendeta/dukun Voodoo (semacam ilmu ghaib/supranaturalnya suku-suku indian, tentunya ini pakai mantera-mantera).

Mereka biasanya digunakan sebagai budak selama sisa2 hidup mereka yang sangat meyedihkan. Seperti halnya manusia, zombie pun dapat bergerak, makan, mendengar, dan berbicara, namun mereka tidak memiliki ingatan dan wawasan tentang kondisi mereka.
Legenda tentang zombie telah beredar selama berabad-abad, namun baru pada tahun 1980 sebuah kasus baru didokumentasikan. Cerita ini dimulai pada thn 1962 di Haiti. Seorang pria yang bernama Clairivius Narcisse dijual kepada salah satu Dukun Voodoo oleh saudara laki2-nya, karena Clairvius menolak menjual bagian warisannya berupa tanah keluarga. Segera saja Clairvius dibuat meninggal dan dikuburkan. Namun, sebenarnya ia tidak benar2 mati, namun malah dijadikan zombie dan diperkejakan di perkebunan tebu bersama para pekerja zombie lainnya. Pada thn 1964, setelah pemilik zombie tsb meninggal, para zombie2 itu akhirnya menyebar dan mengembara melintasi pulau dalam keadaan “linglung” selama kurang lebih 16 tahun lamanya sebelum mereka2 ini ditangkap.
Dr.Wade Davis, seorang ahli etnobiologi dari Harvard University, memutuskan pergi Ke Haiti untuk meneliti kebenaran cerita tsb dan ketika tiba disana ia benar2 menemui beberapa dukun2 voodoo yang mempraktekkan cara pemuatan zombi. Intinya, buatlah mereka “mati” dan buatlah mereka “gila”, sehingga pikiran mereka dapat ditundukkan. Seringkali dukun2 tsb secara diam2 memberikan semacam obat2-an utk mencapai hal ini. Cara membuat mereka mati tidak seperti yang kita bayangkan, misalnya dibacok pakai celurit, atau dipukul pake benda tumpul ,dsb. Namun dengan cara yang cukup unik, yaitu dengan campuran kulit katak yang biasa disebut “bufo bufo bufo” dan ikan puffer (jadi intinya mereka ini tidak benar-benar mati, alias nyawanya masih ada). Campuran ini dapat ditambahkan pada makanan, atau dioleskan pada kulit, terutama pada kulit yang lembut dan tidak rusak dibagian dalam lengan dekat siku. Kemudian setelah beberapa menit, para korban akan “terlihat” seperti mati, dengan napas dan detak jantung yang sangat lambat dan lemah. Nah kalau sudah begitu, maka orang2 yang melihatnya mengira ia telah mati dan segera dikuburkan. Tapi ingat, mereka ini belum benar2 mati, mungkin hanya dukun2 yang menyebabkan mereka seperti itulah yang benar2 mengetahui kondisi sebenarnya.
Kemudian, setelah ia dikubur oleh keluarganya, para dukun harus menunggu terlebih dahulu selama kira2 beberpa jam untuk menggali dan kemudian mengambil jasadnya (tapi jangan terlalu lama karena mereka bisa mati beneran karena sesak napas didalam sana). Lalu bagaimana cara membuat mereka “gila”?, yaitu dengan memaksa mereka memakan sejenis pasta yang terbuat dari datura (rumput jimsons). Karena datura ini sifatnya memutus hubungan pikiran dengan realitas, dan kemudian menghancurkan seluruh ingatan yang ada.Setelah mengkonsumsi itu mereka akan kebingungan, tidak tahu ini hari apa, dimana mereka berada, bahkan dirinya sendiri ia tidak tahu. Nah, sekarang zombie yang telah berada dalam kondisi semipermanen menjadi gila, dijual ke perkebunan tebu sebagai budak pekerja. Mereka diberi datura lagi jika perasaan mereka terlihat mulai pulih. Jadi intinya, zombie yang sebenarnya itu bukan seperti yang digambarkan ddidalam game maupun film2 yang umumnya telah benar2 mati kaya vampire2 china yang bisa bangkit kembali, berjalan , lalu kemudian dapat bergerak menyerang manusia. Hal itu salah besar, zombie yang sebenarnya adalah seperti yang aku ceritakan diatas tadi.
Lalu bagaimana analisis Kimia-nya dari Pembuatan Zombie itu?
Para dukun2 voodoo menggunakan kulit katak bufo dan ikan pufer untuk membuat seseorang menjadi zombie. Kulit katak jenis “bufo bufo bufo” itu sangat berbahaya ,terdapat beberapa kandungan kimia yang bersifat racun mematikan didalamnya,yaitu biogenetik amina, bufogenin, dan bufotoksin. Sedangan ikan puffer dikenal di Jepang dengan nama Fugo. Racunnya disebut “tetrodotoksin”,racun saraf yang mematikan. Efek penghilang rasa sakitnya 160.000 kali lebih kuat daripada kokain. Memakan ikan jenis ini bisa membuat “Keblinger” karena kandungan racunnya. Di Jepang, banyak orang2 yang mati setelah menyantap ikan jenis ini, pada umumnya toksin tsb dengan cepat menurunkan suhu tubuh dan tekanan darah, selain itu dapat menyebabkan orang yang memakannya mengalami koma.
Sedangkan datura adalah sejenis rumput jimson (nama latinnya brugmansia candida), tumbuhan ini mengandung bahan kimia atropin, hyoskiamin dan skopolamin yang apabila dikonsumsi akan menyebabkan kita kehilangan ingatan. Bahkan jika mengkonsumsinya telalu banyak, kelumpuhan dan kematian akan mendatangi kita. Orang yang memberi bahan kimia diatas haruslah cukup terampil, harus bisa memperkirakan takaran secukupnya pada manusia yang mau dijadikan zombie supaya nantinya tidak mati beneran.

Sumber

Jumaat, 25 Julai 2014

Ucapan Selamat Lembaran

Selamat Hari Raya dan semoga terhibur dengan lagu2 raya ini. 

 

DOA MENDAPAT CAHAYA ALLAH (NUR ILAHI)



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Cahaya orang Mukmin di Dunia

Orang beriman adalah orang yang berada dalam naungan cahaya Allah azza wa jalla. Wajah dan hatinya diliputi cahaya yang dapat dirasakan oleh orang disekitarnya. Kata katanya mententeramkan dan menyejukkan hati, perilaku dan ahlaknya menyenangkan orang disekitarnya. Dimanapun ia berada selalu mendatangkan kedamaian dan ketenangan. Orang yang peka dan terang hatinya dapat melihat cahaya yang terpancar dari wajah orang mukmin ini.

Sebaliknya orang yang tidak beriman pada Allah azza wa jalla berada dalam kegelapan. Wajah dan hatinya diliputi kegelapan diatas kegelapan. Kata katanya menyakitkan hati, perilaku dan akhlaknya menimbulkan keresahan bagi orang disekitarnya. Hidupnya penuh kebohongan dan tipuan, kesana kemari mengumbar syahwat dan kesenangan fatamorgana. Orang yang mengikutinya sering terjebak kesenangan semu, yang berakhir dengan kesengsaraan dan derita. Orang yang peka dan terang hatinya dapat melihat kegelapan wajah orang ini.

Bacalah doa ini selepas setiap kali solat semuga Allah azza wa jalla mengurniakan cahaya Nur Allahi dan dalam satu hadis yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim. Rasulullah SAW mengajarkan kita untuk berdoa memohon cahaya pada Allah sebagai berikut:


Allahummaj al fii Qolbi nuuron, wafii bashorii nuuron, wafii sam’i nuuron, wa an yamiinii nuuron, wa an yasaari nuuron, wafawqii nuuron, wa tahtii nuuron, wa amaamii nuron, wa kholfii nuuron, wajj allii nuuron


Maksudnya:



Ya Allah! Jadikanlah hatiku bercahaya, dan pada lidahku bercahaya dan jadikanlah pada penglihatan ku bercahaya dan pada pendengaranku bercahaya, dan dari kanan ku bercahaya, dan dari kiriku bercahaya, dan daripada atas ku bercahaya, dan daripada bawah ku bercahaya, dan dari muka ku bercahaya, dan dari belakang ku bercahaya, dan jadikanlah pada diriku bercahaya dan sebesar-besar bagiku bercahaya.


Doa Nabi Muhammad SAW, diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim dalam Mukhtarul Hadis:
Aura Orang Beriman
Hadis riwayat Abu Hurairah ra, ia berkata: Rasulullah SAW bersabda (yang bermaksud): 
"Kalian adalah orang-orang yang memiliki CAHAYA MUKA, CAHAYA TANGAN dan CAHAYA KAKI pada hari kiamat, kerana penyempurnaan wudu'. Maka barang siapa di antara kalian yang mampu, hendaklah ia memanjangkan CAHAYA PUTIH tersebut.

Walaupun cahaya dalam hadis di atas mungkin boleh dikaitkan dengan aura, TETAPI perlu diingatkan bahawa beribadat semata-mata untuk mendapatkan kehebatan aura, boleh membawa kepada kesyirikan dan akan terpesong akidah. Tambahan pula dengan pengaruh tipudaya dan hasutan syaitan dan iblis yang sangat halus, sekiranya tidak berpegang kuat kepada Al-Quran, Hadis, Ijmak dan Qias.
Sekian Wasallam.

TIDAK PERLU MINTA KEBENARAN UNTUK MENGAMALKAN 203 DOA-DOA DARI BLOG INI. TUAN/PUAN HANYA KLIK PADA MANA-MANA IKLAN INNITY DI BLOG INI. HASIL PENDAPATAN AKAN DISALURKAN UNTUK KERJA-KERJA AMAL JARIAH YANG SEDANG DIUSAHAKAN SEPERTI WAQAF KITAB DLL. SEMUGA DOA-DOA YANG ANDA AMALKAN DIMAKBULKAN ALLAH SWT.
 
 

Khamis, 24 Julai 2014

Kisah Seram - Percutian Di Kuta, Bali

 

Dunia Seram - Saya baru saja pulang dari percutian saya. Saya dan kawan-kawan rapat bercuti di Bali. Ini kali pertama saya ke sana. Kami tiba di sana pada jam 8.30 malam. Kami "check-in" di hotel berdekatan dengan pantai Kuta. Hotel yang kami menginap ini baru beberapa minggu dibuka dan kami adalah orang2 yang pertama mengalami pengalaman mendiaminya. Setelah saya mendapat kunci, saya diberitahu bahawa bilik saya terletak di hujung dan bersebelahan dengan rakan-rakan lain. Apabila saya mula memasuki bilik itu, bulu roma saya mula berdiri dan saya rasa seperti tidak kena. Saya keluar dari bilik berkenaan dan minta ditukar dengan rakan saya.
Setelah selesai membersihkan diri dan bagasi saya, saya mula untuk melenakan mata di katil yang cukup selesa itu. Tetapi saya tidak dapat tidur dengan lena kerana saya rasa seolah-olah ada sesuatu memerhatikan saya. Saya memaksa diri untuk tidur dan tidak berfikiran yang bukan-bukan dan akhirnya terlena juga.


Pada malam kedua, rakan-rakan saya semua ke kelab malam. Jadi saya dan rakan saya yang seorang lagi duduk di bilik hotel kami dan menonton tv. Jam menunjukkan pukul 1.45 pagi. Rakan saya mula mengantuk dan dia terlena di kamar saya. Beberapa minit kemudian, terdengar seperti seseorang mengetuk tingkap bumbung. Saya terkejut dan terfikir, "Siapa pula yang ketuk malam-malam ni?" Saya tidak berfikir apa-apa. Lalu mematikan swis tv dan terus merehatkan mata.

Apabila saya hendak terlena, ada sesuatu meniup mata saya. Saya terkejut dan melihat rakan saya sudah tidur dengan nyenyak. Jadi siapa yang meniup mata saya? Saya mula tidur-tidur ayam, mungkin rakan saya bergurau dengan saya. Perkara itu terjadi lagi, saya membuka mata dan alangkah terkejutnya saya melihat ada seorang budak kecil menyangkung di sebelah saya dan tersenyum. Saya menutup mata saya dengan rapat dan baca beberapa kalimah Allah dan meniup keluar ke arah tersebut. Budak kecil itu pun tidak kelihatan dan saya mengejutkan rakan saya untuk menyalakan lampu.

Saya bercuti di Bali selama 6 hari dan bayangkan, selama 5 malam saya diganggu. Tetapi Alhamdulilah, gangguannya tidak begitu serius. "Mereka" hanya ingin bermain dengan saya.


Cerita Hantu - Kisah Mael

 

Dunia Seram - Halo.! Haku nak creta lagi satu kes yg berlaku kat member baik haku, nama dia mael. Taun yg terjadinya acara pengsan beramai2 tu, pihak skolah sebenarnya dah pun membina skolah baru tapi namanya plak ikut nama asal lah dan setahun selepas tu kami mula berpindah ke skolah baru dan skolah lama tu di tutup buat beberapa taun, tapi skang nie skolah lama tu di bukak balik untuk student hafiz.
Yang haku nak citer nih kejadian yg berlaku kat asrama baru. Selepas pondok pengawal, ada rumah warden dan jugak umah pengetua, pass tu baru la asrama kitaorg. Asrama kitaorg 3 tingkat dan 2 blok jee Bangunan A dan B. Tiap2 tingkat ada bilik air dan bilik membasuh kat ujung blok. Penah jugak pakcik jaga creta pasal asrama baru nih, kata pakcik tu, sebelum kami mula bepindah ke asrama baru, dia penah mengalami pekara2 ganjil, seram, menakutkan dan jugak ngeri. Katanya satu malam tu pakcik nie tengah bejaga tetiba dia ada nampak asrama tu berbunyi bising sangat, dia pun beranikan hati dan diri dia ntuk kluar dari bilik pengawal tu ntuk meninjau keadaan asrama, tapi sorang pun dia tak nampak, memang la pasal kami blom bepindah lagi kan dia beranikan jugak ati dia masuk ke kawasan asrama, tetiba dia nampak ada cahaya terang benderang dari blok A tingkat atas sekali dan diikuti plak bunyi orang perempuan mengilai. Lagi mau tunggu ka. Dia pun cabut la. Dan selepas kejadian tu, pakcik jaga tu mengalami pekara yg sama pada malam seterusnya. Itu yg haku dengar dari mulut pakcik jaga tu
Ok, berbalik plak kat creta member haku yg bernama mael nih, Mael bilik dia di tingkat atas blok B, haku plak tingkat bawah skali, blok yg sama. Bilik mael nih bersebelahan dengan bilik membasuh dan sebelahnya plak toilet. Bilik2 kat asrama tu dicampur2 studentnya, dari form 1 sampai la form 6, so kami tak la risau sangat, pasal ada senior. Satu bilik boley muat sampai doplo org, so nak takut hapa kan?
Hari terus berlalu tanpa ada gangguan atau apa2 sebarang kejadian yg diingini. Tiba la satu malam, haku tak ingat hari apa, tapi esoknya tu kena pegi skolah la, maknanya bukan hari cuti umum. Malamnya selepas prep, kitaorg masing2 balik ke bilik masing2 lah, biasanya lampu bilik musti dipadam tepat kul 11.00 malam. Tapi biasa la walaupun lampu bilik padam, tapi suara2 gelak ketawa memember still bunyi lagi, suasana setiap bilik biasanya meriah lah time tu, Cuma kalau dah masuk kul doblas atau kul 1 keadaan dah semakin sunyi. Haku cam biasa, tido kat tempat haku lah..
Bila haku bukak mata pagi tu, keadaan jadi huru hara skit haku tanya member sebelah, pangkat abg la, apa hal bising2 nih, dia cakap ada org jumpak hantu, Sapa? dia jawap mael! Terkejut cipan sekejap pagi tu haku..dan hari tu kami diberi cuti separuh hari eheh.! Pasal mael still tak sedar dari pengsannya itu. Tempat yg mael jumpak hantu tu ialah toilet sebelah bilik dia.. dan bilik tu dikuarantinkan untuk beberapa taun.
Selang beberapa taun, kami still kat asrama tu lagi, time kami dah pun masuk form 5, kira otai skit la. Haku ngan mael duduk satu bilik, satu malam tu haku Tanya si mael camana yg dia boley jumpak hantu tu dan camana rupa hantu itu! Selepas mendengar soalan haku, mael jadi terkedu, dia tenung muka haku lama2, cuak jugak la haku pass tu dia sambung.
Malam kejadian tu, si mael nie bangun, katanya time tu pun agak2 dah nak subuh, kul 5 camtu lah dia rasa nak mengucilkan diri dia, so dia tadak la plak nak rasa takut atau hapa, dan tak terlintas di buah pinggang dia perkara2 hantu mantu nih. Dia pun berjalan menuju ke toilet sebelah bilik membasuh tu. Dia langkah kaki masuk ke dalam, tapi sebelum tu suis lampu dia on kan dulu, so, suasana terang la dalam toilet, Mael bejalan masuk, sebelah kiri mael, bilik mandi, mael terus ke depan ke bilik termenung, setelah selesai hajatnya tu, dia pun ke sinki nak basoh muka, ya la dah nak pagi. Sampai saja dia kat sinki tu, bukak pili, air turun mencurah2, dia pun hambik air terus di sapukan kat muka dia tu 2,3 kali dia basuh muka mael dongakkan kepala tengok muka dia kat cermin sinki tu. Dia terpaku, apa yg mael nampak ialah seorang wanita yg berwajah buruk bermata merah sedang memerhatikan mael, apa yg mael creta lagi, wajahnya tu menggerutu dan gigi taring bawahnya panjang dari yg lain, rambut wanita tu sampai mencecah ke lantai, dan berpakain putih.. mael menjerit sekuat ati lalu menutup muka sambey berlari masuk bilik dia, abis satu bilik tekejut pagi tu
 Part yg haku heran skit ialah camana la dia buley lari dengan tutup muka tu, mael cakap dia sendri pun tatau camana dia buley lari masuk bilik dengan mata yg tertutup tu.. 

Kisah Seram - Kejadian-Kejadian Misteri di Rumahku



Dunia Seram - Haii, penghuni baru ni :) Aku mau share beberapa pengalamanku di rumahku ini aja, tapi ga serem2 amat kog :) Pertama kenalin dulu akunya, namaku Ara, 16 tahun, dari Balikpapan Kalimantan Timur. Lanjuttt to the point aja ya :p

Ini kejadian pasti tiap akunya sakit, tapi ini berlangsung selama aku SD aja, pas udah SMP, ga gini lagi, gatau kenapa. Jadi, tiap sakit demam, tengah malem pasti kebangun dan ngalamin hal2 aneh. Contoh yah : aku sama sepupuku barengan tuh demamnya. Karena bokap lagi kerja (info bokap kerja di rik, jadi kadang gada di rumah) jadi, akunya sama sepupuku tidur betigaan di kamar mama. Tengah malem aku kebangun, ngeliat gelas ngelayang2 di atas meja. Nah sepu2ku itu juga bangun, yah ku tanya "Eh, lihat ga tuh ngelayang". Dia nyahut "Lihat". Ya aku langsung bangunin mama, "Ma, ma, itu gelasnya ngelayang tuh". Kata mama "Ah, hayalan kamu aja tuh, uda tidur gih". Ya aku nurut aja, sampe sekarang aku masih bingung.

Contoh 2 : singkat aja ya, lagi demam tuh, tidurnya sama nenek, ya tidurnya sih ga nyadar apa2. Besoknya nenek cerita, kalau aku ngigau ga jelas. Katanya aku ngeliat orang yang ga di kenal di rumahku, padahal aku ga mimpi apa-apa loh, ckck

Contoh 3 : ini pas ga lagi sakit nih, lagi tidur sama nenek. Jam 3-an kebangun. Eh, pas kebangun ngeliat mr.p lagi bediri, mukanya penuh darah, senyum ke aku. Ya aku langsung tidur lagi, takut boo!!



Ini cerita lainnya tentang kejadian di rumahku. Maaf kalau singkat, aku bukan tipe orang yang bertele2 :p

Pernah satu malem, lupa tuh kapan, pokoknya pas aku SD, masih bobo bertigaan tuh bareng 2 sepupu, satu "w" satunya "u". Nah, gua tidur paling pojokan kiri nii, "u" di tengah, "w" ya di pojok kanan. Tengah malem aku ama "u" kebangun buat pipis (gatau kenapa bisa barengan). Pas ke toiletnya sih gada apa2, eh pas balik, ada mbak kun lagi duduk di pinggiran tempat tidur. Aku ama "u" ya pasti takut lah, tapi kita paksain buat lewatin tuh naik kasur. Kita langsung nutup muka pake bantal. Ku pikir bakal ilang, eh masi di situ. Untungnya aja kita langsung ketiduran, sampe pagi. Pas kutanya sama si "w" "Kamu ada duduk di pinggiran kasur kah?", kata dia gada. Nenekku juga ga mungkin, karena nenek pas itu lagi tidur.


Udah ah, ini aja dulu, ngantuk :p
Yang baca, tolong komennya jangan nyakitin ya, aku cuma share kog :)



- Kiriman cerita dari rhada bocah astrsepuluh -

Rabu, 23 Julai 2014

Kisah Misteri - Lomba Cerita Misteri












 

Dunia Seram - SEMULA aku menolak ketika salah seorang panitia lomba mengarang cerita memintaku untuk menjadi juri. Aku menolak karena lomba kali ini tidak seperti biasanya. Para ABG menduga cerita yang akan dijadikan lomba adalah cerita pendek atau cerita bersambung. Namun, kali ini, yang dilombakan adalah cerita misteri.
Setelah berkali-kali aku tolak, ajakan panitia yang tahu persis kalau aku seorang pengarang handal, akhirnya kuterima. Apalagi honor yang disediakan cukup besar. Kemudian, aku menghubungi teman seprofesiku, Syafei dari Malang dan Margono, tinggal di Surabaya.

Setelah membaca iklan berisikan lomba cerita misteri di berbagai media, panitia merasa kewalahan menyortirnya. Panitia penyelenggara merasa heran dan senang atas animo para peserta. Kemudian, temanku, Syafei, membantu Margono yang kewalahan memilih cerita misteri yang masuk nominasi. Satu per satu naskah yang masuk aku pilah. Naskah yang agak memenuhi syarat, aku edit dan naskah yang mutunya kurang bagus aku buang.

“Mas, naskah-naskah yang masuk nominasi telah kusendirikan. Terserah Mas Danu, siapa-siapa yang terpilih menjadi juara harapan III, II dan I serta pemenang III, II dan juara pertama,” ujar Syafei seraya menunjuk ke arah naskah-naskah yang telah diseleksi di meja kerjanya. Keduanya telah menyelesaikan tugasnya dengan baik.

Kemudian, setelah aku beri honor sebagai imbalannya, keduanya pulang ke rumah masing-masing. Tinggallah aku sendiri yang bekerja keras untuk menentukan pemenangnya.

Terus terang aku kesulitan menentukan pemenangnya. Sebab, naskah yang terpilih untuk menjadi pemenang rata-rata sama bobotnya. Namun, setelah melalui seleksi yang ketat, aku bisa memilih juara pertama, kedua dan ketiga serta juara harapan I, II dan III. Beberapa hari kemudian, naskah yang aku pilih sebagai pemenang sudah siap kukirim ke media cetak yang menyelenggarakan lomba tersebut.

Besoknya, aku mau berangkat ke media cetak itu, tapi langkahku terhenti ketika melihat sebuah paket berbentuk kotak yang dibungkus kertas kuning agak kumal tepat di depan pintu rumahku tanpa nama dan alamat pengirim. Yang ada, hanya nama dan alamat rumahku dengan tulisan acak-acakan. Saat itu juga jantungku serasa berhenti berdetak begitu melihat kotak itu berisi belati yang belepotan darah segar. Sebagian darahnya meleleh di dalam kotak itu.

Sejak itu aku dan istriku menjadi stres. Untunglah, aku belum dikaruniai anak. Jadi, hanya aku berdua saja yang merasakannya. Aku kasihan melihat istriku, yang sejak menerima paket berdarah itu tubuhnya jadi agak kurus. Selera makannya turun drastis dan melihat makanan bagai melihat racun. Dia terus dihantui ketakutan yang luar biasa.

Sanak-saudara yang berdatangan ke rumahku berusaha memberi kekuatan iman agar kami tabah menghadapi semua cobaan ini. Banyak yang menyarankan agar aku segera melapor ke polisi. Tapi, aku merasa belum perlu. Aku terus berusaha menenangkan hati seraya meraba-raba, siapa yang tega berbuat keji seperti ini.

Seminggu kemudian, aku dan istriku sudah bisa meredam perasaan takut sambil terus berdoa kepada Yang Maha Kuasa agar keluargaku diberi perlindungan. Hatiku senang bukan kepalang ketika melihat istriku sudah mau makan dengan lahap dan sudah bisa menjalankan aktifitasnya seperti biasa, seperti arisan keluarga dan arisan ibu-ibu PKK di kampung. Tapi sayang, semua itu tidak berlangsung lama.

Suatu ketika, menjelang senja, aku mendapat paketan misterius lagi. Kali ini, isi paketnya tidak lumrah. Aku buka paket kotak agak besar itu dengan gemetar, isinya sebuah tampar yang digulung seperti yang dipakai anggota pramuka. Gilanya lagi, di dalam kotak itu ada kertas bertuliskan, ”Silakan gantung diri hingga mampus hai juri yang goblok!”

Melihat itu, aku berusaha menenangkan diri. Sedang istriku yang sedang mandi, tidak kuberitahu. Paket itu kemudian kusembunyikan di tempat yang tersembunyi. Tapi, ketenangan rumah tanggaku kembali terusik dengan berbagai teror berikutnya.

Pagi-pagi sekali, usai shalat Subuh, seperti biasa, istriku membuka pintu rumah untuk membersihkan halaman rumah. Begitu membuka pintu, istriku langsung berteriak sambil lari ketakutan dan langsung menubruk dadaku, “Mas...Mas... Mas... lihat Mas... ada bebek yang disembelih!” Seketika itu juga, aku langsung membuang ember berisi air dan lari ke depan rumah. Maklum, saat itu aku tengah mengisi bak mandi.

Sampai di depan pintu, aku nyaris tak percaya dengan apa yang kulihat. Ada seekor bebek yang sedang sekarat dengan tubuh menggelepar-gelepar seperti habis disembelih. Lehernya nyaris putus dengan darah mengucur berkalungkan selembar kertas bertuliskan, ”Kamu tidak pantas menjadi juri yang tidak adil. Kamu sebaiknya modar saja seperti bebek yang kusembelih ini!” Usai aku membacanya, bebek itu mati. Dengan tubuh gemetar, bebek mati itu kubuang ke empang yang ada di belakang rumah.

“Bagaimana Mas, terornya kok semakin seru? Apa Mas punya musuh?” tanya istriku yang kembali dilanda ketakutan luar biasa. “Sudahlah, jangan terlalu dirisaukan. Serahkan semuanya kepada Tuhan,” ujarku menenteramkan hati istriku.

Sebulan pun berlalu. Teror keji itu sudah tidak pernah muncul lagi. Aku dan istriku pun bisa menjalankan tugas masing-masing sebagaimana biasanya.

Malam berikutnya, entah kenapa aku sulit memejamkan mata. Di malam yang sudah larut itu kulihat istriku sudah terlelap tidur. Dalam kesendirian itu aku bangun dan memencet remote TV. Beruntunglah aku, saat itu aku sempat menyaksikan siaran langsung sepakbola Liga Inggris antara Manchester United melawan Chelsea. Siaran sepakbola idolaku ini mampu menepis kegelisahanku malam itu.

Di luar, terdengar bunyi kentongan dari gardu penjagaan dua kali, yang menunjukkan waktu jam dua malam. Di musim kemarau seperti malam itu, udara di luar sangat dingin sehingga mataku sulit dipejamkan. Meski begitu, aku terus melangkah ke luar rumah dan duduk-duduk di beranda. Aku duduk sendirian hanya ditemani sebatang rokok yang terselip di bibirku.

Tak lama kemudian, tiba-tiba aku dikejutkan oleh kedatangan sebuah mobil Kijang Innova warna hitam, tepat di depan rumahku. Sedikitpun aku tidak mendengar suara deru mesinnya dan tak terlihat sinar lampunya. Tiba-tiba saja mobil itu sudah ada di depan rumahku.

Lalu, aku melihat tiga orang turun dari mobil, dua orang wanita yang masih muda dengan penampilan layaknya pegawai bank mengenakan stelan jas warna hitam dan rok bawahan hingga di atas lutut. Keduanya berambut sebahu dan sama-sama menyangklong tas di pundaknya. Sedang di belakangnya, seorang lelaki agak tua berperawakan gemuk dan kepala botak. Kemungkinan orang itu adalah sopirnya. Anehnya, mereka bertiga ketika bersalaman denganku, tangannya terasa dingin sekali. Entah mengapa? Apa karena disebabkan oleh udara malam itu yang memang sangat dingin mencekam ?

“Maaf, apa benar Mas yang bernama Danu, ketua panitia lomba mengarang cerita misteri ?” tanya salah seorang wanita yang menamakan dirinya Windarti kepadaku.

“Benar, Mbak..” jawabku singkat seraya memandang ke arah mereka secara bergantian.

“Begini, kamu ini memang menjadi juri yang goblog!” timpal wanita yang duduk di sebelahnya, yang memperkenalkan dirinya bernama Suciati, seraya menuding aku dengan pandangan kebencian.

Demikian pula orang laki-laki yang duduk agak ke belakang juga ikut nimbrung. “Aku protes, masak cerita kami bertiga yang masing-masing berjudul Mayat Terpotong Tujuh, Misteri Sepasang Pengantin Muda, dan Sang Penunggu Goa Naga tidak kamu menangkan. Kamu memang keterlaluan. Cerita-cerita picisan yang isinya hanya itu-itu saja kamu menangkan dan semuanya hanya cerita imajinasi dan fiktif. Ditambah lagi penulisnya miskin pengetahuan. Sedang cerita kami bertiga bukan cerita fiktif tapi cerita yang sebenarnya. Bahkan, tokoh yang tertera dalam cerita tersebut adalah kami bertiga”.

Orangtua yang ikut memojokkan aku itu diam sejenak sembari memandang tajam kepadaku. Aku tambah tidak mengerti dengan semua yang dia katakan. Selang beberapa menit kemudian, mereka tiba-tiba berubah wujud menjadi makhluk yang mengerikan. Satu per satu kepala mereka lepas. Lalu, kepala yang lepas dari lehernya itu ada yang berada di pangkuan, ada pula yang rambut kepalanya dijinjing di tangan seraya diayun-ayunkan ke sana-ke mari.



Yang mengerikan, kepala-kepala yang sudah lepas dari tubuhnya itu bisa tertawa-tawa sendiri dengan raut muka yang menakutkan. Aku menjadi gila melihat keanehan-keanehan yang sangat mengerikan itu. Dari leher tanpa kepala hingga hampir seluruh tubuhnya basah oleh darah segar. Kemudian, setan-setan yang masih memegangi kepala mereka masing-masing itu dengan serempak berdiri. Lalu secara serempak pula sambil berjalan terhuyung-huyung bergerak mendekatiku yang sudah tidak berdaya.
Setelah itu, aku tidak tahu lagi bagaimana nasibku. Yang jelas, siang itu aku sedang tiduran di ranjangku. Di situlah aku mendengar tangisan seorang perempuan, yang tak lain adalah istriku. Dia memeluk tubuhku erat-erat hingga dadaku basah oleh air matanya. Tak ketinggalan, para tetangga sudah berkerumun di kamarku yang sempit. Ada yang mengolesi tubuhku dengan minyak kayu putih dan ada pula yang memijit-mijitnya.

Beberapa menit kemudian, setelah aku sadar dan sehat kembali, aku menceritakan apa yang baru aku alami. Yang lebih menakutkan dan sulit dipercaya, seminggu kemudian, ketika naskah-naskah cerita misteri itu akan diterbitkan secara bergantian, ada naskah dengan nama-nama orang misterius yang menemuiku tadi sekaligus sebagai peserta lomba mengarang cerita misteri tersebut.

Namun, yang membuatku bergidik, kertasnya sudah kumal dan berbau anyir layaknya bau darah. Tulisannya yang sudah sangat buram sulit untuk bisa dibaca.

Yang masih bisa dibaca hanya judul-judulnya, persis dengan apa yang mereka katakan yakni Mayat Terpotong Tujuh, “Misteri Sepasang Pengantin Muda, dan Sang Penunggu Goa Naga. 


Sumber

Kisah Seram - PENJAGA



Dunia Seram - Kisah ini berlaku kepada seorang wanita muslim dari Malaysia yang bekerja di US. Gadis ini sangat cantik rupa paras dan bentuk badannya juga sempurna. Tetapi dia sentiasa taat kepada Allah swt, berpakaian sopan, menutup aurat dengan 'sempurna' dan memiliki akhlak yang baik. 

Pada suatu malam, gadis ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia telah tersilap dengan melalui jalan yang singkat untuk pulang di atas sebab-sebab tertentu. Laluan yang pilih itu pula agak tersorok dan kebetulan, tidak ramai orang yang lalu lalang pada masa itu. 



Kerana malam yang lewat dan keadaan yang sunyi, laluan itu agak gelap dan keadaannya agak menyeramkan. Ini membuatkan gadis itu agak gelisah dan berasa takut kerana berjalan sendirian. 

Tiba-tiba gadis itu ternampak ada seorang lelaki kulit putih berbangsa Amerika sedang bersandar di dinding di tepi lorong itu. Gadis itu menjadi semakin takut dan berasa tidak sedap hati. Tetapi, apa yang boleh dilakukan hanyalah berdoa kepada Allah, memohon keselamatan atas dirinya. Gadis itu pun berdoa dan membaca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah swt membantunya di saat itu. 

Semasa melepasi lelaki yang bersandar itu, dia sempat menoleh dan sempat mengecam wajah lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan gadis itu selamat sampai ke rumahnya. 

Keesokkan paginya, gadis itu terbaca dalam akhbar tempatan Amerika berkenaan seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali di kawasan yang dilaluinya semalam. Masa kejadian pula hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Seteleh menatap wajah perogol yang dipaparkan, gadis itu yakin bahawa perogol tersebut adalah lelaki kulit putih yang dijumpainya semalam. 

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan membuat aduan. Gadis itu dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, pihak polis juga mendapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol bersiri yang amat dikehendaki. 

Namun, gadis itu berasa amat hairan kerana perogol itu tidak menjadikannya mangsa. Padahal dia keseorangan pada masa itu dan sebaliknya perogol itu memilih perempuan yang lalu selepas dia. Gadis itu ingin sangat mengetahui akan sebabnya. Oleh itu, dia meminta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain. 

Dia pun bertanya kepada perogol itu : 
Why don't you do anything to me on that night even though you know that I'm alone ?
Mengapa kamu tidak melakukan apa-apa terhadap saya pada malam tersebut sedangkan kamu tahu saya sedang berjalan bersendirian ? 

Perogol tu menjawab :
No, you are not alone ! That night I saw two young man walking with you. 
One on your right side and the other one was by your left side. 
If you were alone of course you will be my victim
Tidak, kamu tidak bersendirian. Malam itu saya nampak dua lelaki muda berjalan bersama kamu. Seorang di sebelah kanan dan seorang lagi di sebelah kiri kamu. Jika bersendirian sudah tentu kamu yang akan menjadi mangsa saya kerana kamu yang saya jumpai lebih dahulu 

Wanita itu berasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Setelah berfikir sejenak, dia pun faham akan apa yang telah terjadi. Dia pun bersyukur ke hadrat Allah, mungkin Allah memeliharanya pada malam itu kerana dia telah berdoa memohon perlindungan daripada Allah swt dan juga kerana berkat bacaan ayat Kursi.