Jumaat, 30 Mei 2014

Cerita Benar - Kisah Aku Disihir

Salam kepada semua forumers...
Harini aku bawakkan lagi satu kisah daripada pengalaman aku sendiri...
Kisah ni berlaku mase aku belajar kat sebuah IPTA dulu... dalam tahun 2006 - 2009...

Pengenalan
Name aku Sham, aku bekas pelajar sekolah agame... selame 10 tahun, sejak umur 7 tahun sampailah 17, aku menuntut ilmu kat sekolah agame...
Mase form 5, aku jatuh cinte la pulak dengan sorang gadis ni... Ain namenye... kawan sekelas aku sendiri... cinte aku berbalas... Tapi hubungan kitorang sangat terbatas... cume boleh berbalas surat je...  Kitorang kemudiannye melanjutkan pelajaran ke kolej matrikulasi yang same... Mase tu kitorang dapat satu kebebasan yang tak penah dapat sepanjang bersekolah agame dulu... Kirenye kitorang ni mengalami proses 'culture shock' la... Tapi syukur, disebabkan imej sekolah agame tu kitorang nak jage, aku tak pernah la pegang2 tangan atau bergayut dengan Ain ni sampai tengah2 malam... bile nak jumpe pun hanye kat library... makan same2 pun tak penah... sepanjang aku couple dengan die memang dihiasi dengan nasihat2 agame yang bergune la... jadi memang Ain ni sayang sangat2 kat aku sebab tak rosakkan die...

Perangai aku berubah bile masuk IPTA... aku dapat kat semenanjung, tapi Ain sambung belajar kat UMS... kami berjanji untuk terus berhubungan...

Episod 1
Mase tahun pertame aku masuk universiti, budak2 sekolah agame memang jadi buruan mase tu... Bukanlah nak riak ke ape, tapi memang biaselah kan, budak2 sekolah agame ni memang muke baik2... Orang kate ade 'nur' lah. Boleh bagi ketenangan... Orang kate la, bukan aku. Berbekalkan muke yang dikatekan ala2 ustaz ni, ramai la gadis2 berminat dengan aku... Disitula bermula perasaan riak dan takbur dalam diri... aku pernah mengaku aku dah ade Ain... tapi masih ade yang nak pade aku...  sebab seronok sangat jadi pujaan, aku pun kalah lagi dengan godaan syaitan...

Masuk tahun ketiga aku kat universiti, aku dah pun ade skandal dengan sorang gadis ni... Ayu... Ayu ni pulak setuju nak jadi yang kedua selepas Ain...  Aku tak puas lagi, dalam hati aku mase tu cube menjustifikasi kan perbuatan aku ni, aku pegang prinsip, 'lelaki boleh kawen 4'... Jadi aku nak carik lagi yang boleh dijadikan kekasih hati... aku dapat lagi sorang...Aku sendiri macam tak percaye... Name die Dila (mase aku taip ni aku memang rase sakit hati pulak dengan diri sendiri...teruk perangai aku time ni)

Dila ni berbeze sikit. Kalau Ain dan Ayu masing2 pakai tudung dan sopan, tapi Dila ni memang artis la... rambut die dye, pakaian pulak sentiase tak cukup kain. Aku tertarik kat die pun memang sebab nafsu semate2... Yang buat aku puas hati sebab die ni memang hot... muke memang cun... ramai yang cube tackle... tapi aku yang dapat... ramaila yang jeles... bertambah2 la takbur aku... Dila tak tau pun kewujudan Ain dan Ayu... Kawan2 aku naik menyampah dengan aku... ramaila yang nasihat... tapi godaan syaitan lagi kuat...

Sepandai2 tupai melompat akhirnye jatuh berguling. Aku silap langkah. Dila ni sentiase jadi bualan dan perhatian lelaki2 lain, jadi bile ade mate2 yang nampak aku dating dengan Ayu, ade je la kaki yang repot kat die... memang ramai yang nak kitorang ni putus... Akhirnye perang besar, bile Dila curi handphone aku dan tau kewujudan Ain dan Ayu...Dila call Ain mintak penjelasan, barula Ain tau yang aku dah menduakan die... eh... sebenarnye mentigekan die... Gaduh la kami sumer... Ain mintak putus... aku dipakse pilih sorang je antare 2 yang tinggal tu... Akhirnye aku putuskan hubungan dengan kesemuanye sekali... Senang. Kat hati aku, langsung tak ade rase besalah... aku boleh cari yang lain. Ramai yang nak kan... Tapi aku rase sikit kesal, sebab aku putus dengan Ain... antare diorang bertiga, Ain yang terbaik... dah la 5 tahun kitorang couple... kenape la aku boleh buat macam tu... Ayu boleh terime dengan baik... Dila pulak... macam dalam drama tv tu... jadi pendendam... die selalu ugut aku yang die takkan lepaskan aku macam tu je...

Sebulan berlalu, aku yang tak serik, dapat yang no 4... Ema, yang same macam Dila dari segi penampilan... maka berpacaranla aku sekali lagi... kawan2 yang baik dengan aku banyak dah nasihat, jangan mainkan perempuan... tapi aku memang belagak, tak peduli pun... aku rase sangat hebat sebab boleh tundukkan sorang lagi...

Dalam 2 bulan aku couple dengan Ema, Dila diam2 jumpe dengan die... Dila bongkarkan segalenye... Siap bawak Ayu sekali... Bergaduhla aku dengan Ema... die tak dapat terime aku yang baru sebulan single terus nak carik yang lain... orang kate... kalau kematian isteri tu, kuburnye masih merah la... Die pun soal siasat kawan2 aku... kantoi pulak sebab aku pernah cakap 'nak main2' je dengan Ema... tak serius... kitorang putus... aku ingatkan dendam Dila tu dah terbalas... rupenye baru nak mula...

Episod 2
Masuk bulan pertame semester 6... dah lebih 3 bulan aku single... aku ingat nak 'rehat' sekejap daripade kaum hawe ni... nak fokus belaja dan berbaik2 dengan kawan2 lelaki yang aku tak hirau dari dulu tu... akhirnye aku bejaye memperbaiki hubungan kami... budak2 lelaki tak lagi menyisihkan aku... Make aku teruskan hidup seperti biase...

Bulan kedua semester 6...satu hari tu aku ke kuliah macam biase... kuliah petang... start pukul 5 habis pukul 6.30... dalam pukul 6.15, aku perasan sesuatu... aku nampak sekor ular hitam, saiz besar betis, panjang, tengah elok berlingkar kat kaki lecturer yang mengajar tu... tapi yang pelik, sumer orang buat tak tau je... lecturer tu pun macam takde feeling, mengajar macam biase... sebab sumer orang buat tak tau tu, aku ingatkan ular tu pet lecturer la... spontan aku tanye kawan sebelah aku, 'Bawak pet macam tu, orang tak takut ke...?' Kawan aku terpinge2, banyak kali die tanye aku, 'Mane? Mane?'. Banyak kali jugakla aku tunjuk kat kaki lecturer tu, sampai lecturer tu perasan, siap tanye kalau aku ade soalan ke ape... Bile balik tu takde sorang pun kawan2 aku mengaku nampak ular tu... aku tak pecaye... mungkin diorang ni saje nak main2 kenakan aku... tapi diorang memang sungguh2, siap besumpah2, kate memang tak nampak... aku rase lain macam...

2-3 hari lepas tu, malam tu aku tengah melepak kat bilik kawan aku, (kitorang duduk hostel) aku rase nak pegi tandas... Bile aku dah hampir sampai ke tandas, lagi sekali, aku nampak sekor ular... kali ni lagi dekat... sebab mase kuliah haritu nampak dari jauh je... aku terkejut... ular tu elok je berlingkar kat depan pintu tandas... ular tu angkat kepale die, pandang aku... aku terus lari balik ke bilik kawan aku tadi... panggil diorang... bile pergi tengok balik ramai2, dah takde... puas aku cube meyakinkan diorang... ular ni memang sebijik macam yang aku nampak mase kuliah haritu... akhirnye buat repot kat warden... pagi2 esoknye tu adela pekeje yang carik ular ni... tapi tak jumpe... dalam hati aku... lambat sangat betindak diorang ni... da lari jauh da ular tu... Hidup aku dah tak keruan sejak haritu... asik teringat2 kat ular ni... aku jadi risau... takut pun ade...pernah sekali ade batang kayu tepi jalan pun buat aku terkejut sebab aku ingatkan ular tu...

Selang seminggu...kali ni kat kafeteria... waktu malam lepas pukul 10... aku tengah buat group project dengan kawan2 aku... tengah2 dok bincang2 tu... aku nampak balik ular tu... jauh dari aku... belingkar tak bergerak... tapi kepale die pandang aku... lepas tu aku nampak die bergerak laju... bergerak, berlingkar ke arah aku... makin lame makin dekat... makin laju... spontan aku terus lompat dari kerusi yang aku duduk tu, lintang pukang aku lari balik hostel... aku lari masuk bilik kawan aku... terus kuncikan pintu... terpinge2 diorang... muke aku betul2 pucat... aku terangkan... mungkin sebab aku asik citer pasal ular ni, diorang da mule pecaye... diorang nasihatkan aku supaye jadi aku yang dulu balik, imam mude... banyakkan amalan... sebab ular tu mungkin syaitan nak main2kan aku... aku terime...

Mulai haritu aku da jage balik semayang aku... tapi hidup aku makin tak keruan... gangguan makin menjadi2 pulak... ade mase2 kat kuliah ke, kat bilik ke, aku dengar bunyi desiran ular... bunyi sayup2 tapi telinge aku dapat tangkap... aku jadi telebih takut... buku jatuh dari meja pun boleh buat aku tekejut sampai pucat lesi...

Kemuncaknye, satu hari aku siap2 nak pergi kuliah... aku baru lepas mandi, nak pakai baju... bile bukak je almari baju aku, sekor ular hitam tengah berlingkar atas baju2 aku... itula situasi aku paling dekat dengan ular tersebut... memang besar betul ular tu...senang2 die boleh belit aku sampai mati... ular tu angkat kepale die...pantas, terus patuk muke aku... dunie aku jadi gelap... aku tumbang... aku rasekan badan aku jadi sejuk... sangat sejuk... badan aku bergerak2... aku tak pasti ape yang aku buat... tak dapat fikir pun... tapi aku sedar lagi...

Aku tak tau berape lame aku terbaring sambil menggoyang2 kan badan kat atas lantai tu... aku memang tak nampak ape2... sampaila aku dengar suare roomate aku... die baru balik kuliah... tak jelas ape yang die jerit2kan... telinge aku berdesing je... aku dengar pulak suare ramai orang... pastu aku rase diri aku diangkat... badan aku masih bergoyang2... aku tak pasti aku buat tarian ke ape... aku rase aku diletak dalam kete... dalam 10 minit... aku diangkat keluar pulak... aku dengar bacaan ayat2 quran... penglihatan aku beransur2 pulih...

Rupenye kawan2 aku da hanta aku kat rumah lecturer aku yang pandai mengubat2 ni... nasib baikla lecturer tu ade kat rumah mase tu... memang syukur sangat... aku tengok roomate aku pun ade, die bukak citer... mase balik die nampak aku kat telentang kat lantai... mate aku buntang, tapi nampak mate putih je... anak mate da tenaik habis ke atas... sebab tu aku tak nampak ape... pastu die kate aku tengah buat macam gerakan ular... terlenggok2 badan aku macam ular berlingkar... die jadi takut, terus panggil kawan aku yang lain, hanta aku sini...

Lecturer tu mintak aku pegi rumah kawan die yang lagi pandai, malam tu jugak... kawan2 yang bersimpati, setuju tolong aku... Kami balik hostel, makan2, pastu gerak ke rumah kawan lecturer tadi... pejalanan agak jauh... sebab rumah die kat luar IPTA... kami sampai kat rumah kawan lecturer ni, aku panggil Abang Wan, dalam sejam kemudian... Kami dipersilakan masuk dan aku duduk berhadapan dengan Abang Wan... Abang Wan memulakan rawatan dengan membace ruqyah... lepas tu die mintak aku mengangkat kedua2 tangan....sambil tempik: 'Kalau ade jin sihir dalam badan Sham, bergerak ke tangan kiri sekarang! Jatuhkan tangan kiri Sham!'. Ayat tu diulang 3 kali... Takde respon... Abang Wan sambung ruqyah... Dade aku berdebar2... lagi sekali die tempik: 'Kalau ade jin sihir dalam badan Sham, bergerak ke tangan kiri sekarang! Jatuhkan tangan kiri Sham!'. Kali ni sekali je... Aku rase ade pegerakan dalam badan aku... seolah2 ade ular bergerak2 bawah kulit aku... bermule dari kaki kiri, die bergerak2 ke betis, peha, perut, dade... sampaila tangan kiri aku... serta merta aku rase tangan kiri amat berat... jatuhlah tangan kiri aku... Make benarlah ade jin sihir... Abang Wan sambung bacaan lagi... lepas tu die tempik macam tadi, tapi kali ni die suruh bergerak ke lidah aku... die nak berdialog... aku rase ular di bawah kulit aku bergerak dari tangan kiri, ke mulut aku... mase bende tu lalu kat leher memang aku rase perit sangat... macam nak muntah... kemudian aku rase lidah aku dikawal oleh jin tadi... Abang Wan tanye siape tuan die... tapi jawapan dari lidah aku: 'ssssssssss.....' bunyi ular... Abang Wan tanye macam2, tapi jawapan cume 'sssSSSSS' je... dialog gagal, Abang Wan mintak jin tu keluar melalui mulut aku... Dade aku rase sesak, Abang Wan hulurkan baldi, aku pun muntah dengan banyaknye... isi muntah tu hanye air kekuningan... disertai dengan 3 ketul bebola darah yang beku... seksanye aku muntah tu tuhan je yang tau... aku pengsan... Bile aku sedar balik, aku tengok sumer orang tengah berbual2... Abang Wan datang dekat aku, bagitau jin tu dah takde dalam badan aku... Aku boleh balik...

Esoknye aku ponteng kelas seharian... nak rehat... bile dah malam aku dapat sms mengejutkan daripade Dila... 'Bodo! Ko keluarkan satu, aku boleh hantar lagi!'. Sah memang Dila yang buat aku... aku rase marah... tapi aku rase memang salah aku jugak... main2 kan die... tapi aku tak nak kene lagi... nak buat macam mane... Aku hanta sms mintak maaf, aku tak nak kene lagi... Tapi takde balasan lepas tu...

Episod 3
3 minggu lepas aku keluarkan jin ular tadi... mase tu ade cuti awam hari Isnin dengan Selase... aku ambik keputusan balik kampung malam Jumaat... walaupun sekejap... mase ni aku dah mule insaf sikit2... aku anggap kejadian jin ular tu sebagai pengajaran... aku naik bas dekat terminal... pukul 12 malam bas pun bergerak... pejalanan ambik mase 6 jam... jadi dijangke sampai pukul 6 pagi... aku mintak ayah aku jemput jam tu... sejam lepas pejalanan... mase tu aku duduk belakang sekali... aku tengok pemandangan luar... tepi jalan banyak hutan je... entah kenape aku rase tak sedap hati... aku perhati betul2... memang tak salah... di sebalik pokok2 hutan tu... aku nampak bende putih terbang... ikut bas... same laju... oh tidak... orang sebelah aku tetibe bace something... die pun perasan jugak kot... aku cepat2 tutup langsir tingkap aku tu...

Beberape minit lepas tu, bas tetiba dibelok kuat ke kiri... begoyang bas tu... tekejut penumpang2... kami hampir terbabas... mujur driver boleh kawal lagi bas tu... die jerit, 'Takde ape2!!! Ade lubang tengah jalan...tenang2... ' Aku dengan orang sebelah spontan pandang belakang... Mane ade lubang... tapi ade kelibat perempuan baju putih kat tengah jalan tu... Itula yang driver tu nak elak tadi kot... aku bebetul cuak... takut sangat... aku rase sumer ni berpunce dari aku... aku berdoa supaye tak ade ape yang berlaku... tengok orang sebelah aku pun dok tekumat kamit bace2...

Pukul 3 pagi... 3 jam pejalanan... keadaan tenang... ade penumpang2 yang dah lelap, ade yang main psp... tapi aku semestinye tak dapat lelap... tetiba... 'AAAAAAAAA!!!!' ade sorang penumpang perempuan jerit2... sumer orang tekejut... die jerit, 'Ade pontianak! Ade pontianaaaakkk!'  Bas berhenti... driver bangun, mintak perempuan tu dan sumer orang bertenang... die mintak yang Islam start bace ape yang patut... tapi sumer orang tengah takut...  ade yang nak nangis... penumpang sebelah perempuan tu pujuk2 die bagi tenang... driver pasang cd ayat2 quran, bas jalan balik... takde orang yang nak lelap dah... kelihatan 2 orang penumpang lelaki duduk dekat2 driver tu... borak2... nak bagi driver tu relek jugak kot...

Bas sampai terminal pukul 5 pagi... sejam awal... eh... driver rempit kot... takut punye pasal... sumer lega bile dah sampai... aku turun, ade sejam lagi kene tunggu ni... aku duduk kat kerusi yang ade kat situ... penumpang yang lain ade yang amik teksi, ade yang orang jemput... last2 tinggal aku sorang... risau pulak aku... tak lame, ade bas lain yang baru sampai... tapi tak ramai penumpang... Sorang makcik India ni, turun dari bas tu, bejalan ke arah aku... nak duduk sini jugak kot... tapi mase tu die tengah belek2 handphone die... bile dah dekat sampai area tempat duduk aku tu, die pun pandang la aku... aku senyum... tapi die buat muke terkejut... Kalut, die terus belari balik ke arah bas sambil jerit 'AIIIYOOOOO!!!!'. Aku pelik... Ade penumpang2 lain baru turun dari bas tadi sumer pandang makcik India tu... makcik India tunjuk2 ke arah aku... penumpang2 bas pandang aku... sumer jerit... panik... masing2 lari... ah sudah... kenape ni?? Aku berdiri, sebab tekejut... da bising plak terminal tu tengan jeritan2... aku pandang kiri kanan... takde ape... pandang atas... pontianak tadi!! Terapung atas aku!! Aku lari macam tak cukup tanah... penumpang tadi sumer ntah ke mane... aku lari tanpe hale tuju... habis beg2 aku tinggal situ... aku lari ke jalan raye... aku lintas... ade stesen minyak... aku lari ke situ... sampai stesen minyak aku berenti... tercungap2... tak larat dah... aku baru je buat larian paling laju dalam hidup.... aku pandang depan belakang atas bawah... takde dah... pekeje2 stesen minyak tu pandang aku dengan muke tak paham... aku teduduk atas jalan... tak lame lepas tu aku nampak kete ayah aku... aku tahan... ayah aku tanye kenape aku duduk situ... aku ajak die pegi tempat duduk aku tadi... memang takde ape dah... kitorang amik beg, balik rumah...

Sampai rumah, semayang subuh, sarapan... aku citerkan sumernye kat mak ayah aku... mak aku punye la marah... membebel die pagi tu... tak sangke anak die playboy... dah la budak sekolah agame... tapi bende dah jadi... aku bagitau aku dah insaf... mak ayah aku diam... diorang suruh aku rehat dulu... aku bangun tidur lepas zuhur... aku keluar bilik, mak ayah aku duduk dekat ruang tamu dengan sorang sedare... Tok Lah... die pandai mengubat... bile die nampak aku, terus panggil. Aku duduk depan die... die nak scan dulu... care Tok Lah lebih kurang same dengan Abang Wan... bace ayat ruqyah kuat2... pastu banyak kali die seru jin dalam badan aku ni... suruh bercakap dengan die... tapi takde respon ape pun... die syak bende tu dah lari mase die sampai...  Buat mase ni Tok Lah cume pagarkan aku... tapi aku kene pagar diri aku sendiri dengan rajin buat amalan... Tok Lah nak tidur rumah aku malam tu...

Malam tu aku tak dapat tidur... teruk betul aku rase... aku ingat balik ape yang aku dah buat... main2 perempuan... menyesal sungguh... skarang ade yang balas dendam... memang padan muke aku... aku mengiring ke kiri, ke kanan... resah... jam tunjuk pukul 1 pagi... Tiba tiba... aku rase ade orang berjalan... atas katil aku... aku diam... aku pandang sekeliling... takde ape... aku mengiring ke kanan... alamak... aku rase ade yang baring belakang aku pulak... naik segale bulu roma aku... aku cepat2 bangun... tak pandang belakang pun... aku keluar bilik... ketuk bilik mak bapak aku... bile mak aku bukak pintu je... mate die membuntang... 'Baaaannggg!!!'. Ayah aku bangun, nampak aku, 'Astaghfirullah...Allahuakbar!'  Tau la aku...bende tu ade belakang... aku memang tak berani pusing... 'HAAAIIIPPPP!!!' terdengar pulak suare Tok Lah... Aku rase ade angin menderu kat belakang aku... bergerak laju ke atas... aku agak bende tu terbang... aku pusing, Tok Lah tengah kejar bende tu... die terbang ke dapur... ade lubang kat atas pintu dapur tu... untuk pengudaraan... bende tu menyusup ikut lubang tu... Tok Lah tak dapat buat ape... Kami berjage sampai ke siang sudahnye... masing2 macam tak pecaye ape yang baru terjadi... Esoknye pagi2 aku dah kene mandi air limau... Tok Lah pagar satu rumah... die nasihatkan aku tak balik universiti dulu... Aku call lecturer aku sumer... bagitau ape yang tejadi kat aku... tapi aku tak sebut sape punye keje... Aku cuti kuliah seminggu... Tok Lah usaha ubatkan aku... Akhirnye aku tepakse balik universiti jugak lepas seminggu...

Sampai universiti... selame beberape minggu takde gangguan... aku kuatkan diri dengan amalan2 zikir... hidup aku tenang... buat sementare...

Episod 4
Sebulan sebelum final exam untuk semester tu... aku dengan kawan2 aku yang lain sibuk buat study... gangguan dah sebulan lebih takde... sampaila satu malam... kitorang buat study group... tengah2 ulangkaji dan bincang2 tu... aku tetibe rase blur... aku tak paham ape yang aku bace... aku tak paham ape yang kawan2 aku cakap... macam satu bahase yang asing bagi aku... kepale aku jadi sakit... kawan2 aku terus syak 'penyakit' aku datang balik... diorang suruh aku baring2 dulu... tapi aku tetap tak paham ape diorang cakap... aku pandang muke sorang2 kawan aku... ade 4 orang mase tu... aku macam dah tak kenal diorang... muke diorang pelahan2 menghitam...hitam  sampai tak nampak langsung mate, hidung, mulut... aku terkejut... aku jerit... macam orang gila... kawan2 aku yang dah tak bermuke tu datang ke arah aku... aku bangun, aku nak lari...tapi badan aku rase berat sangat... lutut rase longgar... aku terpakse merangkak ke pintu...  aku jerit sekuat2 hati... pintu tu dibuke... penghuni2 hostel yang lain masuk nak tengok ape yang belaku... tapi diorang pun same... muke hitam... aku takut... takut sangat... aku menangis... aku seolah2 ade kat dunie lain... persekitaran aku jadi gelap... aku tak tau ape yang berlaku... kawan2 aku tadi dah jadi makluk lain... aku nampak diorang berbulu2...

Salah satu makhluk tu datang kat aku... tetibe die baling aku dengan air... air tu masuk mate aku... aku pejam mate... pedih... aku dengar sayup2 suare bagitau aku... 'Jangan bukak mate dulu, jangan bukak...' Aku terus pejamkan mate... sikit2 aku mule  faham ape yang kawan2 aku cakap... aku dengar bacaan ayat Kursi beramai2... Aku rase ade orang hembus2 muke aku... lepas tu baru die suruh bukak mate... pelan2 aku bukak... aku tengok sumer dah pulih macam biase... takde lagi makhluk hitam berbulu... Aku jadi tenang sikit... banyak kali aku beristighfar...

Bile aku dah ok... kawan2 suruh aku tidur bilik diorang tu je... senang kalo ade pe2 jadi... terharu aku... padahal dulu aku belagak dengan diorang... aku jadi tension... rase tak sanggup pulak teruskan hidup macam ni... Tapi aku cube kuatkan semangat... Aku kene sabar...


Hari2 seterusnye... aku diganggu dengan lebih teruk... bile aku study atas meja, aku rase seolah2 ade orang kat belakang... bile toleh, takde... kadang2, kerusi aku digoyang2 dengan kuat... bile aku bangun, die berenti... kelibat tak payah cakap la... asalkan aku depan cermin, memang ade la kelibat lalu lalang belakang aku... aku makin tertekan... aku jadi susah tidur... sebabnye bile aku baring beberape minit atas katil, bende tu main kaki aku... die usik2... main jari2 kaki... kalau aku buat tak layan... aku rase kaki aku berat... macam orang duduk pulak atas tu... last2 aku tak tidur... bejage sampai ke pagi... tu pun aku tepakse lepak bilik kawan2 aku baru tenang... bile dah pagi baru aku tidur... itu pun kejap je... hidup aku dah porak perande... kawan2 aku repot kat mak aku,  akhirnye mak aku jemput aku dari universiti bawak balik rumah...

Bile sampai kat rumah, Tok Lah tengah tunggu... mak aku nangis2... merayu2 kat Tok Lah... entah ape yang dirayu tak tau la... ayah aku pun menyampuk mintak  tolong... lame Tok Lah pandang aku... memang aku dah tak terurus... kusut masai... aku memang tak yakin boleh jawab exam macam ni...  Lepas tu Tok Lah mintak tempoh sehari... die nak fikir dulu... aku pun tak paham ape yang mak ayah aku mintak dari Tok Lah...

Esoknye... Tok Lah datang pagi tu... die setuju dengan permintaan mak ayah aku... barula aku tau... ape yang mak ayah aku mintak... diorang mintak 'balas balik'.... Tok Lah kate akan gune kaedah bakar bate...selame 3 hari 3 malam... aku diam... rase risau dan takut... betul ke tindakan macam ni... ?

Sehari lepas tu... pagi2 lagi, aku dapat call dari Dila... tapi bukan die yang call... mak die... dalam telefon mak die menangis2 mintak jumpe... aku bagitau kat mane rumah aku... Malam tu mak ayah Dila sampai... tapi Dila takde... diorang menangis2... mengaku salah atas perbuatan anak die sihirkan aku... diorang peluk2 aku mintak maafkan Dila... tapi mak aku mengamuk pulak... ayah aku cube kawal mak aku... bising satu rumah malam tu... aku tak dapat buat ape2... lepas beberape ketike, suasana jadi senyap... mak aku dah hilang suare, penat... mak ayah Dila dah kering air mate... ayah aku serahkan pade aku... Aku cakap pade mak ayah Dila, suruh die janji takkan buat lagi... aku akui kesilapan aku, dan die pun dah balas dengan buat aku menderite bebulan2... jadi kosong-kosong la... Mak ayah Dila setuju... diorang siap sumpah, takkan bagi Dila buat lagi... lepas diorang balik... ayah aku maklumkan pade Tok Lah...

Mak ayah Dila ade mengaku anak die hantar 3 jenis jin kacau aku... Ular, Pontianak, dengan Makhluk Berbulu Hitam tu...

Akhirnye gangguan pade aku dah berhenti... aku dapat jawab exam tanpe masalah paranormal ni... Tapi kejadian ni cukup menginsafkan aku... 


1 ulasan:

  1. Belum Pernah Menang Dalam Bermain Poker Online ???
    Atau Ingin Mendapatkan Penghasilan Tambahan Dengan Modal Yang Sangat Minim???
    Segera Daftarkan ID Anda di SmsQQ Yang MerupakanAgen Judi Online Terpercaya

    Solusi Yang Tepat Hanya di www(.)SmsQQ(.)com

    Kelebihan dari Agen Judi Online SmsQQ :
    - Tidak ada settingan apapun dalam permainannya 1000%
    - Minimal Deposit Hanya Rp.10.000
    - Proses Setor dan Tarik Dana akan di selesaikan dengan cepat,tepat dan akurat.Hanya memerlukan waktu 1-2 menit (Jika Tidak Ada Gangguan)
    - Kebanjiran Bonus disetiap Harinya
    - Bonus Turnover 0.3%-0.5%
    - Bonus Refferal 20% (Seumur Hidup)
    -Customer Service bersedia melayani Anda Selama 24 jam dengan pelayanan yang begitu sopan dan ramah.
    - Berkerja sama dengan 4 bank lokal : BCA-MANDIRI-BNI-BRI

    7 Permainan Dalam 1 ID :
    Poker - BandarQ - DominoQQ - Capsa Susun - AduQ - Sakong - Bandar Poker

    Untuk Info Lebih Lanjut Dapat menghubungi Kami Di :
    BBM: 2AD05265
    WA: +855968010699
    Skype: smsqqcom@gmail.com

    Tunggu Apa Lagi Bosku ?

    BalasPadam