Rabu, 11 September 2013

Puteri Mayang Ulek



Kisah ni berlaku pd zaman aku mula blajar main gitar. pada malam jumaat 2miggu lg nak puasa. kami mcm biasa lepak kat pondak tepi sawah. nyalakan ungun api. dan bakar ubi kayu dan kledek. sedang kami asyik bermain gitar bernyanyi dan makan ubi serta kledek bakar. ada sorang kawan kami nak kami nyanyi kan lagu ulek mayang. tnpa sebarang pertnyaan atau curiga kami pun mula cari rentak dan cord lagu tu. bila dah dapat kami pun mula kan dgn lit gitar kapok. dan di iringi bass kemudian redym.. yg jd pnyanyi nye saya.. saya nyanyi ulek myang d ulek ulek dgn putri nya satu. putri satu berbaju songket putri satu bersubang gading.. mase nyanyi rangkap putri satu angin mula bertiup sepoi spoi. sy buat tak tau mungkin nak hujan kowt. pastu trus kan nyanyi habis rangkap putri 2 angin smakin kncang. ada kawan kami yg joget anguk kepala goyang tangan. maklum la lagu layan jiwa seram. trus kan jgak bila abis rangkap putri 3. masuk je rangkap putri 4. hujan trun renyai2. saya mula rase pelik tpi kawan saya asik main gitar. masuk je rangkap putri 5 . ungun api kami trpadam angin kencang hujan renyai. daun2 dan jerami padi mula bertaburan. sy diam tak nak nyanyi lg. kawan sy yg main gitar pun brenti. pastu tiba tiba kawan saya yg duduk kat belakang pondok mnjerit “apa banda tu” smbil tngan nye tunjuk arah sawah padi kami pun tgk dan dalam samar2 gelapan malam tu kami nampak ade makhluk putih semakin lama semakin dekat dan kami lihat arah tepi pun ada jgak. lihat arah kanan pun ada jgak. kami ingat nak lari ikut belakang bru nak buka langkah seribu arah belakang pun ada. ada 5 makhluk mngepung kami. kami baca ayat yg kami ingat. minta tolong perlindungan Allah. dalam keadaan yg seram lg sejuk tu terdengar suara wanita nyanyi lgu ulek mayang sayu… suara mcm ombang ambing kuat dan perlahan. kawan saya cakap “ada putri la cantik” dia pun nak turun dri pondok tapi saya dan yg lain tahan dia. dia melawan nak turun tpi kami tak bg sebab yg saya dan yg lain bukan nampak putri tpi nampak makhluk yg menakutkan mcm pontianak dgn muka yg penuh darah nana kudis serta gigi taring dgn mata terbeliak besar rambut mengerbang. kwan saya tu meronta2. nak turun die cakap “putri tu pnggil die” bahkan ape yg kami dgan adalah suara tangisan beerserta nyanyian ulek mayang. tiba2 makhluk tu nampak resah melaung2 bunyi tangisan kuat. dan kami dgr die kata “aku tak nak balik” berulang kali sampai lah ianya hilang dgn sendiri dan keadaan mula reda. tiba kami dgar suara “kamu semua tak apa apa” alangkah terperanjat nye kami mase tu maklum la suara td tu garau semacam je.. rupanya pak imam dgn tok dalang dtg. kami bernasib baik kerana tok dalang datang bersama pak imam untuk tgk kebun durian die tpi sawah berdekatan dgn pondok yg kami lepak tu. kalo tak kami tak tau la apa akan jadi. sy tnya pada tok dalang apa bnda yg tadi tu. tp tok dalang cakap itu makhluk Allah jgak. kami pun balik rumah masing2. kejadian malam tu memang ngeri. kawan sy yg cakap nampak putri tu malam tu tido umah pak imam untuk berubat. takut nnt kalo ada bnda lain plak kena. sejak kejadian tu kami tak akan nyanyi lg lgu puaka ulek mayang tu.. sbb lirik lagu tu memuja dan memanggil makhluk tu.  sekian dari saya…


Sumber

71 ulasan:

  1. Cerita tipu ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana ada betullah sedara aku dah kena depan mata pulak tu masa tu dia nyanyi lagu tu tetiba ada pompuan hodoh darahlah mcm2dia pon apa lagi balik rumah kaki ayam

      Padam
    2. boleh tahu lirik 1,3 dan 5 tak ?

      Padam
    3. boleh tahu lirik 1,3 dan 5 tak ?

      Padam
    4. kisah ulek mayang ni betol. lagu ni lagu pemujaan.

      Padam
    5. kenapa 12345 .bukan lirik sepaptutnya 1,3,5 atau 2,4,6

      Padam
    6. 1 sampai 7 tu original mantera ulek. kalau nyanyi full mmg habisla. Sebab tu skarang org tak lengkapkan, biarla samada 2,4,6 ke 1,3,5 ke takpe. Takut benda2 macam ni lah. Puteri-puteri bunian ni takkan ada kesan kat orang2 yang ada Eternal Mangekyou Sharingan macam aku ni je.

      Padam
    7. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
      sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
      kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
      Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
      1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
      melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
      dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
      saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
      kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
      penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
      dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
      minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
      buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
      Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
      sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
      agar di berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur,
      saya sendiri dulu hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik,
      jika ingin seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

      Padam
  2. Aku pon pnah kena cmni..tpi bukan hantu..puteri bunian..mse tu aku sorg2 kt tpi pntai..smbil2 nyanyi lgu ulik mayang,aku nmpk kt atas air ade klibat bbrapa prmpuan comel mnari atas air laut smbil nyanyi lgu ulik mayang...pakaian tradisi org terengganu

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko tau tk puteri ulek mayang tu pun bunian gak. bezanya die duk dlm air.

      Padam
  3. serammmnyeeee cite ko

    BalasPadam
  4. Betul ke ni

    BalasPadam
  5. Tipu aku banyak Kali nyanyi lagu ni tapi tak jadi pon bah kan tengah mlm aku sorg duk mancing kat sungai sambil nyanyi lagu tu takde apa² pon. Ke sbab aku ni anak jati terengganu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa kaitan dgn anak jati terengganu bnde tu x kacau ke anak jati terengganu...hah...

      Padam
    2. apa kaitan dgn anak jati terengganu bnde tu x kacau ke anak jati terengganu...hah...

      Padam
    3. mungkin ada org lain kot kat sungai tu

      Padam
    4. mungkin ada org lain kot kat sungai tu

      Padam
    5. sbb ko xterpilih utk tgk dorg or nmpk dorg.

      Padam
  6. ada kawam aku nyanyi lagu ni kt asrama , mlm tu hbis bdk pmpuan kna kacau kt asrama ... hurm😔

    BalasPadam
  7. Hurmm ulik mayang nu tujuan utk merawat penyakit tpi skrang dh x digunakan sbb dikatakan syirik

    BalasPadam
  8. Betul ke cerita ni ? Mcm tipu je .. ingat allah tu maha mengetahui

    BalasPadam
  9. Betul ke cerita ni ? Mcm tipu je .. ingat allah tu maha mengetahui

    BalasPadam
  10. 7 putri kesemuanya cantik2. Tp jin kafir selalu menyamar untuk menyesatkan. Yg dia nampak ni mungkin jin yg menyamar. Lagu ulek mayang tiada seram nya. Lagu ni dah dibatas2 kan lirik nya.. Lirik sbnr bkn mcm ni

    BalasPadam
  11. 7 putri kesemuanya cantik2. Tp jin kafir selalu menyamar untuk menyesatkan. Yg dia nampak ni mungkin jin yg menyamar. Lagu ulek mayang tiada seram nya. Lagu ni dah dibatas2 kan lirik nya.. Lirik sbnr bkn mcm ni

    BalasPadam
  12. Boleh tak saya nak lirik lagu puteri 1-7 yang awak nyanyikan?

    BalasPadam
  13. Boleh tak saya nak lirik lagu puteri 1-7 yang awak nyanyikan?

    BalasPadam
  14. takda siapa yang mampu menentukan betul ke tak, cuma yang pencerita ni je hahaha dengan allah.

    BalasPadam
  15. yang tak kena akan kata mengarut.21/11/2015 tempat aku belajar ada buat persembahan tarian.ada kumpulan guna lagu ni dan gamelan.tak semena-mena aku jadi berdebar dan tak keruan.macam kena seru dengan lagu tu...bila buat rawatan,rupanya ada pontianak ikut aku,berbaju kebaya merah,rambut sanggul dan berkain batik,rupa cantik macam puteri..die nk aku ke pentas tu

    BalasPadam
  16. Yg aku dengar nih start dari puteri 2, puteri 4, puteri 6, puteri 7...Lagu orang kelaut...

    BalasPadam
  17. ni bkn lirik sebenar .ad org ckp lirik sebenar amat bahaya n mmg utk memuja

    BalasPadam
  18. Orang yang baik akan muncul lah rupa puteri yang menawan orang yang sebaliknya akan muncul lah rupa yang menakutkan..

    BalasPadam
  19. lirik dah banyak di ubah,sebab ia lebih kepada pemujaan..rajin2 google dan bertanya org lama,pasti dapat jawapan

    BalasPadam
  20. lirik dah banyak di ubah,sebab ia lebih kepada pemujaan..rajin2 google dan bertanya org lama,pasti dapat jawapan

    BalasPadam
  21. Yang saya dengar pun sama juga.....Lirik dia yang sebenar memang bahaya.Kalau denagar pun meremang bulu apatah lagi kalau menyanyi....:).Tapi saya suka lah cite seram cam ni.Kalau ada lagi..share lah.

    BalasPadam
  22. Yang saya dengar pun sama juga.....Lirik dia yang sebenar memang bahaya.Kalau denagar pun meremang bulu apatah lagi kalau menyanyi....:).Tapi saya suka lah cite seram cam ni.Kalau ada lagi..share lah.

    BalasPadam
  23. seram pulak bila nyanyi lirik lagu. meremang bulu roma :')

    BalasPadam
  24. Tedi selalu nyanyi lagu ni... Alih2 tengok ada Ella turut... Huhu...

    BalasPadam
  25. nenek ak citer cmni.. dulu2 mmg lgu dy adlh untk puja putri 7 org tu .. sbb nk brubat .. kire cm org2 dlu prcya yg putri2 ni dpt ubtkan org . bila lgu ni dnyanyikan d tpi pntai , dengan guna yg ade kt pokok klpe tu n beberapa bhan pmujaan tu .. putri tu akn trun.. slesai brubat.. dyorg blik la .. tp sbb ad org yg slh gune.. main seru sbb nk jmpe .. tu yg cm ptri2 tu mrah.. n trun dgn rupe yg x elok.. mama ak plk gitau.. lirik dy... setiap puteri ad cara pakaian dy sndri.. bln ulng2 bnde sme.. n aku suke nyanyi lgu dy.. mmg rsa seriauu. haha.. satu lgi..eh tak due.. kjdian kt skolah aku.. senior buat pementasan ulik myang.. siap ngn costume bgai.. last2 mmg kne rasuk btul . ..kakak ak plk.. kawan dy buat prsembahan mase brkhemah tpi pntai.. tetibe ribut n hjn sklu petir datang serentak. haru biru kauu kt campsite .. oke tu je. pnt dh taip

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bleh bgi x lirik full dya sebb aq dpt bnde nied ngan xsngaja sebb keturunan

      Padam
    2. Bleh bgi x lirik full dya sebb aq dpt bnde nied ngan xsngaja sebb keturunan

      Padam
  26. Saya sangat bersyukur telah menemukan blok MBAH RAWA GUMPALA dan ternyata apa yang tertulis di dalam blok MBAH,semua itu meman benar-benar terbukti dan salah satunya saya sudah telah membuktikannya sendiri,saya sangat berterimah kasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaibnya,atas bantuan ini kini aku sudah bankit lagi dan usaha yang dulunya bankrut kini bisa berjalan kembali,berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA kini kehidupan kami sudah jauh lebih baik dari pada sebelumnya,saya tidak pernah menyangka kalau saya bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan budibaik mbah,pesugihan ini adalah pesugihan resmih dan pesugihan ini banyak pilihan misalnya dana ghaib tuyul minyan penarik uabg balik
    Bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085-316-106-111 dan
    pesugihan ini tanpa resiko apapun dan untuk lebih jelasnya buka saja blok mbah

    BalasPadam
  27. Ermm nk lirik ulek mayang ni kan ada yang 1,3,5 Dan 2,4,6... Kalau kita combine lirik tu adakah sama mcm lirik asal...??

    BalasPadam
  28. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
    sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
    kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
    Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
    1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
    melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
    dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
    saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
    kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
    penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
    dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
    minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
    buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
    Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
    sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
    agar di berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur,
    saya sendiri dulu hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik,
    jika ingin seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

    BalasPadam
  29. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  30. Assalamualaikum.
    Selamat pagi, Saye Bastian Nak bercerite sedikit tentang kejadian tadi malam pas wa dengakan lagu yang judulnye "Ulek Mayang 7 Putri" . Awalnye malam tu wa Nonton dengan abg sepupu wa di office abg sepupu wa film mail lambung. Di dalam film tu ade soundtrack-nye lagu Ulek Mayang, dan pade saat itu hari sudah menunjukkan pukul 00.00 pas masuk hari Jum'at, pastu tiba2 pintu office yg awalnye tak bergerak jadi bergerak.betull !! kalau tak caye tanye dengan pintu. Kalau tak caye lagi tanye dengan Google . takda siapa yang mampu menentukan betul ke tak, cuma yang pencerita ni je hahaha .
    Jadi inti dari Lirik lagu Ulek Mayang 7 Putri memuja dan memanggil makhluk tu.

    BalasPadam
  31. Spa bleh tlong dpatkan lrik pnuh . Sya ingin mngethui lbih lnjut .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengkaji ulek mayang . Seems like sya pn berminat nak mngkaji ulek mayang sebenarnye .

      Padam
    2. Lgu yg dinyanyikn yg korng dgr hnya angka 2,4,6,.. Klau lgu tu full dr angka 1 smpai 7..ia akn jd mantera memuja dan memanggil 7 beradik tu..

      Padam
  32. Yang saya tahu yang di sebut puteri(2)puteri(4)puteri(6)dan puteri(7) 1-3 tak di sebut...mana ada 12345di sebut...salah tu...

    BalasPadam
  33. Pagi tadi tlh berlaku di sekolah. Pelajar pelajar sekolah di ganggu setelah menari serta memnyanyi lagu ulek mayang. Kata makhluk itu, kamu yg memanggilnya dan tdk akan pergi selagi tak habis kacau semua pelajar.

    BalasPadam
  34. Pagi tadi tlh berlaku di sekolah. Pelajar pelajar sekolah di ganggu setelah menari serta memnyanyi lagu ulek mayang. Kata makhluk itu, kamu yg memanggilnya dan tdk akan pergi selagi tak habis kacau semua pelajar.

    BalasPadam
  35. Pagi tadi tlh berlaku di sekolah. Pelajar pelajar sekolah di ganggu setelah menari serta memnyanyi lagu ulek mayang. Kata makhluk itu, kamu yg memanggilnya dan tdk akan pergi selagi tak habis kacau semua pelajar.

    BalasPadam
  36. Umbut mari mayang diumbut.
    Mari diumbut di rumpun buluh.
    Jemput mari dayang dijemput.
    Mari dijemput turun bertujuh.
    Ketujuhnya berkain serong.
    Ketujuhnya bersubang gading.
    Ketujuhnya bersanggul sendeng.
    Ketujuhnya memakai pending.

    *dpt d sejarah dumai..semua putri goL ,mati kelaparan masa perang.

    BalasPadam
  37. Ulek mayang ku ulek
    Ulek dengan jala jemala
    Ulek mayang diulek
    Ulek dengan tuannya puteri
    Ulek mayang diulek
    Ulek dengan jala jemala
    Ulek mayang diulek
    Ulek dengan puterinya dua

    Puteri dua berbaju serong
    Puteri dua bersanggol sendeng
    Puteri dua bersubang gading
    Puteri dua berselendang kuning
    Umbok mayang diumbok
    Umbok dengan jala jemala
    Nok ulek mayang diulek
    Ulek dengan puterinya empat

    Puteri empat berbaju serong
    Puteri empat bersanggol sendeng
    Puteri empat bersubang gading
    Puteri empat berselendang kuning
    Umbok mayang diumbok
    Umbok dengan jala jemala
    Nok ulek mayang diulek
    Ulek dengan puterinya enam

    Puteri enam berbaju serong
    Puteri enam bersanggol sendeng
    Puteri enam bersubang gading
    Puteri enam berselendang kuning
    Umbok mayang diumbok
    Umbok dengan jala jemala
    Nok ulek mayang diulek
    Ulek dengan puterinya tujuh

    Puteri tujuh berbaju serong
    Puteri tujuh bersanggol sendeng
    Puteri tujuh bersubang gading
    Puteri tujuh berselendang kuning
    Umbok mayang diumbok
    Umbok dengan jala jemala
    Nok ulek mayang diulek
    Ulek dengan tuannya puteri

    Tuan puteri berbaju serong
    Tuan puteri bersanggol sendeng
    Tuan puteri bersubang gading
    Tuan puteri berselendang kuning
    Umbok mayang diumbok
    Umbok dengan jala jemala
    Nok ulek mayang diulek
    Ulek dengan tuannya puteri

    Ku tahu asal usul mu
    Yang laut balik ke laut
    Yang darat balik ke darat
    Nasi berwarna hamba sembahkan
    Umbok mayang ku umbok
    Umbok dengan jala jemala
    Pulih mayang ku pulih
    Pulih balik sedia kala


    #full lyric.. Klau xberani jgn cuba..

    BalasPadam
  38. Benar atau tak cerita ni kita tetap xboleh nafikan kewujudan makhluk ghaib.

    BalasPadam